nadmierna_emocjonalność
123rf
4 grudnia 2013 w Zrozumieć siebie Autor: redakcja-2

Nadmierna emocjonalność

Błahy powód jest w stanie doprowadzić cię do płaczu? Często tracisz wewnętrzną równowagę? Targają tobą sprzeczne emocje, nad którymi nie masz kontroli? Jakie mogą być powody nadmiernej emocjonalności?

1. Stres. Napięcie wewnętrzne spowodowane stresem może powodować bóle głowy i bolesność mięśni. Najczęstsze emocjonalne objawy stresu to: lęk, smutek lub złość. I brak umiejętności zarządzania nimi. Jeśli tak się dzieje, zidentyfikuj źródła stresu w swoim życiu. Czy bierzesz na siebie zbyt dużo pracy? Czy nie jesteś nazbyt opiekuńczą mamą? Czy nie stresuje cię niepewność w miejscu pracy? Czy przeżywasz trudne chwile w związku? Jeśli znajdziesz przyczynę, sięgnij do sposobów radzenia sobie ze stresem. Badania pokazują, że skuteczne są regularne ćwiczenia fizyczne, świadome głębokie oddychanie, kontakt ze swoimi emocjami, przebywanie na świeżym powietrzu blisko natury. Poza tym unikaj sytuacji stresowych, zmień swoje życie tak, żeby zminimalizować je w swoim życiu.

2. Brak równowagi hormonalnej. Z biegiem czasu nasze ciała przechodzą przez wiele zmian, pokazują to wahania hormonalne. Spadek estrogenów u kobiet powoduje chwiejne nastroje, podobnie jest w czasie wczesnej ciąży. Na poziom hormonów mogą wpłynąć takie wydarzenia jak rozwód czy choroba kogoś bliskiego. Gdy niepokoi cię nadmierna emocjonalność, zrób badania poziomu hormonów w organizmie.

3. Brak wystarczającej ilości snu. Długotrwały brak wystarczającej ilości snu może być przyczyną poważnych problemów, w tym zawału serca lub udaru mózgu. Kiedy śpimy mało lub nie jest to sen zapewniający nam regenerację, zaczynamy się źle czuć psychicznie. Dlatego włóż wysiłek w to, żeby dobrze przesypiać noce. Kładź się wcześniej spać, wietrz sypialnię, zaciemniaj ją, miej swoje uspokajające wieczorne rytuały.

4. Złe nawyki żywieniowe. To, co jemy ma ogromny wpływ na nasz nastrój. Pyszne ciasto czekoladowe szybko poprawia humor, jednak po jakimś czasie samopoczucie znacznie się pogarsza. Czujemy się zmęczeni i senni. Nadmiar cukru i węglowodanów wprowadza nasz mózg w stan uśpienia. Wówczas narzekamy na brak witalności, frustrujemy się, że nie jesteśmy skuteczni i rządzą nami negatywne emocje. Dlatego warto dbać o zapewnienie sobie białka pochodzenia roślinnego i zwierzęcego oraz warzyw i owoców.

5. Depresja. Nadmierna emocjonalność jest jednym z objawów stanów depresyjnych. Jeśli przy tym dręczy się wewnętrzny smutek, nie masz apetytu, nie możesz spać, jesteś bierna lub okresowo nadmiernie pobudzona, zasięgnij porady psychologa lub psychiatry, by sprawdzić, czy nie cierpisz na depresję.

PODYSKUTUJ:

POLECANE KSIĄŻKI

Więcej w Książka, Kultura
Zaproszenie_Iza_Michalewicz_OK
„Życie to za mało. Notatki o stracie i poszukiwaniu nadziei”. Spotkanie z Izą Michalewicz

Zebrane w tomie reportaże są opowieścią o stracie: życia, miłości, dzieci, zdrowia, przyjaźni, domu, godności, wolności, dobrego imienia, rodziny, wiary…...

Zamknij