Podwórka Nivea: najbardziej angażująca akcja społeczna w Polsce

Rozpoczęła się kolejna edycja ogólnopolskiej kampanii społecznej Podwórko Talentów NIVEA. W tym roku organizatorzy wprowadzili zmiany w regulaminie, dzięki którym równe szanse na wygranie 1 z 20 niezwykłych placów zabaw mają społeczności z małych, średnich i dużych miast. Ambasadorem akcji został Filip Chajzer, a patronat nad nią objął Rzecznik Praw Dziecka. Szczegółowe informacje o tym jak wygrać Podwórko można znaleźć na stronie www.podworko.nivea.pl. Do 30.04 gminy, szkoły i spółdzielnie mogą zgłaszać swoje lokalizacje

reklama

Podwórko Talentów NIVEA to niezwykłe miejsce zaprojektowane w taki sposób aby pomagać odkrywać i rozwijać dziecięce talenty. Każde z nich zawiera trzy strefy: sportową, naukową i artystyczną, zaprojektowane z myślą by integrować i zachęcać dzieci do ruchu na świeżym powietrzu. Tegoroczna edycja to nowa idea znanej i lubianej przez miliony Polaków akcji społecznej NIVEA. Marka od 17 lat wspiera rodziny oraz prowadzi kampanie umacniające więzi między rodzicami i dziećmi, wzmacniające integrację dzieci w grupach rówieśniczych oraz rozwijające talenty najmłodszych.

– W NIVEA wspieranie rozwoju talentów dzieci jest dla nas bardzo ważne. Dlatego już kolejny raz angażujemy się w wyjątkową akcję budowania Podwórek Talentów NIVEA. Z roku na rok szukamy nowych i ciekawych pomysłów jak zwiększyć zasięg akcji oraz jak trafić do nowych lokalizacji, w których dzieci będą miały szansę uczyć się – bawiąc. Podwórko Talentów NIVEA to wyjątkowe i niesamowicie inspirujące miejsce. Zaplanowaliśmy na nim trzy kreatywne strefy: naukową, artystyczną i sportową, na których znajdzie się wiele edukacyjnych urządzeń, takich jak kubik wspinaczkowy, wspaniała huśtawka bocianie gniazdo, gra twister, kapsle, gra do skoku w dal, trampolina, tablica muzyczna z bębnami czy planetarium. Dzięki nim najmłodsi będą mogli rozwinąć swoje talenty – mówi Małgorzata Sieczkowska, Dyrektor Marketingu NIVEA.

Od 2015 roku dzięki NIVEA powstało w Polsce już 100 Podwórek, w tym 20 niezwykłych Podwórek Talentów. Dołączyły one do wybudowanych w 2011 w ramach akcji „100 Podwórek na 100-lecie NIVEA” placów zabaw oraz 100 szkółek piłkarskich. Łącznie, dzięki producentowi kosmetyków Polacy mogą już korzystać z 300 różnych obiektów sportowych.

Akcja odniosła wyjątkowy sukces, dlatego chcemy ją kontynuować i rozwijać. Zbudowaliśmy niesamowite i pozytywne relacje z tysiącami społeczności w całej Polsce i wierzymy, że w tym roku do naszej społeczności Podwórek NIVEA dołączą kolejne lokalizacje. Dlatego też w tegorocznej edycji zdecydowaliśmy się na kolejną ciekawą zmianę, dzięki której równe szanse na otrzymanie Podwórek Talentów NIVEA otrzymają małe, duże i średnie miejscowości. W 2018 roku wybudujemy kolejnych 20 Podwórek, na których dzieci, łącząc zabawę z nauką, będą mogły zaspokajać swoją ciekawość świata – informuje Katarzyna Singh, CSR Manager NIVEA.

Podsumowanie wyników dotychczasowych trzech edycji akcji Podwórka Talentów NIVEA 2015 – 2017.

Nowy ambasador Podwórka Talentów NIVEA

W 2018 roku kampanię wspiera bardzo pozytywna i charyzmatyczna postać – Filip Chajzer, który znany jest nie tylko jako prezenter, reporter i człowiek pełen energii, ale także jako osoba lubiąca pomagać i angażująca się w działalność charytatywną. W trakcie całej naszej akcji zachęci do zgłaszania lokalizacji, głosowania i wspólnej zabawy.

– Dzięki akcji Podwórko Talentów NIVEA integrujemy całe społeczności wokół fantastycznej idei jaką jest szansa wygrania niesamowicie kreatywnego i inspirującego miejsca do zabaw. Takie akcje społeczne i działania są mi wyjątkowo bliskie. Co najważniejsze, zabawa na tak wyjątkowych Podwórkach pozwoli dzieciom odkrywać swoje pasje i zainteresowania – czyli w praktyce rozwijać swoje talenty. A wszystko to podczas świetnej zabawy. Działajmy zatem! Dajmy kolejnym rodzinom szansę na wspólne spędzanie czasu w tak fantastycznym miejscu, a dzieciom – pozwólmy na poznawanie siebie samych i rozwijanie swoich talentów – komentuje Filip Chajzer.

Technologia kontra bliskość

O tym jak bardzo potrzebne są dzisiaj inspirujące miejsca do zabawy dla dzieci świadczą badania, z których wynika, że w ocenie rodziców idealny plac zabaw powinien być bezpieczniejszy i w większym stopniu rozwijać kreatywność dzieci. Polacy zauważają, że dostępne place zabaw zaspokajają potrzeby związane głównie z rozwojem ruchowym. Bardzo rzadko spotykane są place promujące zabawę w grupie oraz rozwijające kreatywność w kierunku naukowym, czy artystycznym. Zaledwie 14% obecnych placów zabaw oceniono jako rozwijające kreatywność dzieci: 4% – jako rozwijające naukowo, a tylko 2% jako rozwijające artystycznie („Place zabaw w Polsce”, badanie Kantar Millward Brown na zlecenie NIVEA 08.03.2018 r.).

Cierpi na tym nie tylko rozwój fizyczny, ale też zdolność współpracy, integracji i komunikacji z rówieśnikami oraz rodzicami. Podwórka Talentów NIVEA sprawiają, że rozwój dziecka wraca na właściwy tor. Zaspokajają potrzebę bliskości, zabawy i wspierają indywidualne talenty. Tutaj nie wieje nudą. Mały sportowiec, naukowiec czy artysta odkryje i wzmocni swoje pasje – podkreśla Katarzyna Singh.

– Talenty są rozwijane w trakcie całego naszego życia. Im wcześniej je odkryjemy u naszych dzieci, tym lepiej. Co więcej dziecko musi mieć okazję do doskonalenia talentów, by nie uległy zmarnowaniu. Podwórko Talentów NIVEA jest doskonałą inicjatywą łączącą zabawę i edukację, dzięki czemu dzieci uczą się bez wysiłku, niejako przy okazji, z radością odkrywając świat i jego tajemnice, rozwijając nie tylko swoje kompetencje, ale i możliwości, talenty, zainteresowania i pasje. Łatwiej jest je zachęcić do nauki, odkrywania świata i jego tajemnic, a co za tym idzie rozwijania ich pasji – mówi dr Aleksandra Piotrowska, psycholog i wykładowca na Wydziale Pedagogicznym Uniwersytetu Warszawskiego.

Jak wygrać Podwórko Talentów NIVEA?

W tym roku po raz kolejny dzieci, ich rodzice i nauczyciele mogą wygrać wspaniały, edukacyjny plac zabaw. Aby mieć szansę należy wziąć udział w konkursie Podwórko Talentów NIVEA. Zasady są proste. Każdy, kto zgłosi zgodną z regulaminem lokalizację, ma szansę wygrać. Przesłanie filmu, prezentującego talenty dzieci wzmocni szansę na wygraną. Formularz wypełnia się na stronie podwórko.nivea.pl, a zgłoszenia będą przyjmowane do 30 kwietnia 2018 roku. W regulaminie pojawiła się także nowość – zasada tzw. trzech koszyków, czyli podziału miejscowości ze względu na wielkość. Dzięki temu w miejscowościach różnej wielkości (poniżej 20 tys. mieszkańców; pomiędzy 20 tys. a 60 tys. mieszkańców oraz powyżej 60 tys. mieszkańców) powstanie równo po pięć Podwórek Talentów NIVEA. Piętnaście zwycięskich lokalizacji wybranych zostanie w trakcie głosowania internautów, a wcześniej pięć miejsc otrzyma wymarzone Podwórka na podstawie decyzji jury oceniającego prace konkursowe. Wyniki zostaną ogłoszone 22 czerwca, a nowe Podwórka pojawią się już we wrześniu.

– W tym roku mamy duże i ciekawe zmiany w regulaminie. Wprowadziliśmy dwie ścieżki zgłoszeniowe: jurorską oraz podstawową. W ścieżce jurorskiej, podobnie jak w ubiegłym roku, zgłoszenie polega na przesłaniu prezentacji lub filmu przedstawiającego talenty dzieci, dla których miałoby powstać Podwórko Talentów NIVEA. Co ważne – zgłoszenia, które nie wygrają w ścieżce jurorskiej mają dodatkową szansę, ponieważ z automatu biorą udział w ścieżce podstawowej. W najprostszym wariancie wystarczy samo zgłoszenie lokalizacji. Potem to sami internauci będą głosować, a Podwórka Talentów NIVEA powstaną w tych miastach, które zbiorą najwięcej głosów. Zatem do dzieła! Mobilizujcie swoje społeczności i zgłaszajcie się do konkursu – zachęca Katarzyna Singh CSR, Manager NIVEA.

 

Szczegółowe informacje o konkursie dostępne są na stronie www.podworko.nivea.pl