Nowe logo wytwórni Paramount na setną rocznicę

Wytwórnia Paramount w 2012 roku będzie obchodzić 100-lecie istnienia. Z tej okazji zaprezentuje po raz pierwszy odświeżoną wersję swojego legendarnego już loga.
Któż z nas nie kojarzy majestatycznej góry otoczonej 22 gwiazdami? Mało które logo potrafi tak wspaniale oddziaływać na widza i wprowadzić go w świat filmu na kilka sekund przed rozpoczęciem seansu.

reklama

Nowe logo Paramountu zostanie po raz pierwszy pokazane przed projekcją filmu „Mission: Impossible – Ghost Protocol” w kinach IMAX od 16 grudnia.

Paramount jest najstarszą wytwórnią filmową na świecie. Powstała w 1912 roku, a jej założycielem był Adolph Zukor. Ma na koncie zarówno największe przeboje jak i najwybitniejsze produkcje amerykańskiego kina. Należą do nich takie filmy jak: „Bulwar zachodzącego słońca”, „Rzymskie wakacje” z Audrey Hepburn i Gregory Peck’iem, „Zawrót głowy” i „Psychoza” Alfreda Hitchocka, trylogię „Ojciec Chrzestny” Coppoli, „Chinatown” Romana Polańskiego z Jackiem Nicholsonem, „Grease” z Johnem Travoltą, serię filmów „Indiana Jones” Stevena Spielberga, trylogię „Gliniarz z Beverly Hills”, „Nietykalni” Briana De Palmy, „Jurassic Park”, „Titanic” Jamesa Camerona, „Szeregowiec Ryan” oraz seria „Mission: Impossible” z Tomem Cruise’em. Jak widać było to udane sto lat i miejmy nadzieję, że kolejna setka będzie równie udana.

Logo Paramountu istnieje w obiegu od roku 1923 kiedy to znane do dziś wszystkim wzgórze wraz z 24 gwiazdkami pojawiło się po raz pierwszy w wersji czarno-białej.

W wersji kolorowej i pięknie namalowanej z widocznym niebem oraz pobliskimi pagórkami ukazało się w roku 1953 czyli 30 lat po wprowadzeniu oryginału. W tej postaci funkcjonowało do roku 1966 kiedy to przyszła dość istotna zmiana.

Widoczna była wtedy tylko sama góra z gwiazdami umieszczona pośrodku niebieskiego tła. Ta wersja towarzyszyła filmom do końca lat 60., następnie przez całe lata 70., aż do 1987 roku. Było to zdecydowanie najgorsze logo nie tylko tej wytwórni, ale również zostające daleko w tyle za konkurencją. Było kompletnie pozbawione wyrazu, tożsamości, niemalże sterylne.

W 1987 roku wytwórnia na całe szczęście zdecydowała się na powrót do korzeni i od tamtego czasu znowu możemy oglądać lekko jedynie zmodyfikowane wersje loga z lat 50., które z okazji 90. rocznicy zmieniło się z nieruchomego obrazu we wspaniałą i majestatyczną generowaną komputerowo animację.

Oto krótka historia loga Paramountu w jednym filmiku