„Marlene Dietrich with the Burt Bacharach Orchestra”

Materiały prasowe

reklama

Coś ponadczasowego. A zarazem jakie klasyczne połączenie: starzejąca się gwiazda oraz młody kompozytor, a przy okazji oczywiście kochanek.


Materiały prasowe

Bacharach gra na fortepianie i prowadzi orkiestrę – archiwalne nagrania koncertowe zgromadzone w tej edycji poprzedzają jego działalność kompozytorską. Na repertuar „Błękitnego Anioła” składa się estradowa klasyka, i to aż w trzech językach – angielskim (m.in. „Falling In Love Again”), francuskim („Cherche la rose”) oraz niemieckim („Das Lied ist aus”). Nagranie standardu „Honeysuckle Rose” to szczyt blichtru tamtych lat. Artystka nie miała wielkiego głosu, za to jej frazowanie jest w pełni oryginalne (bo jej pierwszym językiem był niemiecki, a także dzięki temu, że nie starała się naśladować wokalistek amerykańskich), zaś legendarna biseksualna zmysłowość nie ma sobie równych. Tę sentymentalną kolekcję pochodzącą z lat 1959–65 i zaprezentowaną pierwszy raz na jednej płycie zamyka nieśmiertelna „Lili Marlene” – wielki wojenny hit artystki.

bureau b