Lodowy mur oddziela Siedem Królestw od dzikich krain północy. Władze Belfastu, gdzie powstają zdjęcia do kultowego serialu, chcą, by długa na 300 mil i wysoka na ponad 700 stóp budowla pozostała po zakończeniu produkcji filmu. Planują wykorzystać ją do promocji regionu.
Członek parlamentu, Sammy Wilson, wyjaśnia dla „Belfast Telegraph”, że „sądząc z liczby autobusów i ludzi, którzy zatrzymują się, próbując podejrzeć wnętrze planu, może to być wielka atrakcja turystyczna”.
Dotychczas wyemitowano 5 sezonów „Gry o tron”, obecnie powstaje 6. Film produkowany przez HBO jest adaptacją sagi „Pieśń lodu i ognia” George'a R. R. Martina i ma olbrzymią oglądalność. Powodzenie serialu da szansę rozwijać turystykę filmową. Większość scen historycznych sagi była kręcona w Irlandii Północnej, w miejscowym studiu filmowym Paint Hall powstało także wiele efektów specjalnych. Najlepszym przykładem, często cytowanym w prasie specjalistycznym, wykorzystania podobnego efektu jest działalność Nowej Zelandii po sukcesie„Hobbita"- „Hobbiton” co roku przyciąga kilkaset tysięcy turystów. W Polsce „city placement” jest skutecznie realizowany w serialu „Ojciec Mateusz", dzięki któremu turystyka w Sandomierzu już w pierwszym roku emisji wzrosła o 30-40 %.