- Niespełnione oczekiwania
- Niedopasowanie cech i umiejętności pracownika do stanowiska
- Słaby coaching i informacja zwrotna
- Zbyt małe szanse rozwoju zawodowego i awansu
- Poczucie niedocenienia
- Stres wywołany nadmiarem pracy i brakiem równowagi
- Utrata zaufania do kadry zarządzającej
Sprawdź, co napędza cię w pracy
Często sami dobrze nie wiemy, co nas motywuje do tego, by codziennie wstawać i robić to samo. Większość z nas zakłada, że wynagrodzenie, ale badania wskazują, że pieniądze są motywatorem na krótko. Przy poniższych obszarach przyporządkuj punkty w skali od 1 do 10, a następnie wybierz 6 obszarów, w których tych punktów masz najwięcej. Prawdopodobnie właśnie to naprawdę w pracy jest ważne dla ciebie:
- Elastyczny czas pracy
- Rozwój osobisty
- Bezpieczeństwo i stabilizacja
- Wysokie wynagrodzenie
- Uznanie, popularność, sława
- Wyzwania i dokonania
- Bycie pomocnym
- Niezależność, decydowanie o sobie
- Prestiż (wysokie stanowisko, praca dla uznanej marki)
- Przyjacielska lub rodzinna atmosfera
- Blisko domu
- Work-life balance (równowaga między praca zawodową a życiem osobistym, czas dla siebie)
Pamiętaj, że potrzeby i motywacje zmieniają się w czasie lub zależą od miejsca w życiu, w którym akurat jesteś.
Źródło: Leigh Branham „7 prawdziwych powodów odchodzenia z pracy”, Studio Emka 2010