1. Zwierciadlo.pl
  2. >
  3. Styl Życia

7 głównych powodów, dla których pracownicy odchodzą z pracy

fot.123rf
fot.123rf
Co najczęściej sprawia, że się nam odechciewa?

  •  Niespełnione oczekiwania
  •  Niedopasowanie cech i umiejętności pracownika do stanowiska
  •  Słaby coaching i informacja zwrotna
  •  Zbyt małe szanse rozwoju zawodowego i awansu
  •  Poczucie niedocenienia
  •  Stres wywołany nadmiarem pracy i brakiem równowagi
  •  Utrata zaufania do kadry zarządzającej
Sprawdź, co napędza cię w pracy

Często sami dobrze nie wiemy, co nas motywuje do tego, by codziennie wstawać i robić to samo. Większość z nas zakłada, że wynagrodzenie, ale badania wskazują, że pieniądze są motywatorem na krótko. Przy poniższych obszarach przyporządkuj punkty w skali od 1 do 10, a następnie wybierz 6 obszarów, w których tych punktów masz najwięcej. Prawdopodobnie właśnie to naprawdę w pracy jest ważne dla ciebie:

  • Elastyczny czas pracy
  • Rozwój osobisty
  • Bezpieczeństwo i stabilizacja
  • Wysokie wynagrodzenie
  • Uznanie, popularność, sława
  • Wyzwania i dokonania
  • Bycie pomocnym
  • Niezależność, decydowanie o sobie
  • Prestiż (wysokie stanowisko, praca dla uznanej marki)
  • Przyjacielska lub rodzinna atmosfera
  • Blisko domu
  • Work-life balance (równowaga między praca zawodową a życiem osobistym, czas dla siebie)
Pamiętaj, że potrzeby i motywacje zmieniają się w czasie lub zależą od miejsca w życiu, w którym akurat jesteś.

Źródło: Leigh Branham „7 prawdziwych powodów odchodzenia z pracy”, Studio Emka 2010

Share on Facebook Send on Messenger Share by email
Autopromocja
Autopromocja

ZAMÓW

WYDANIE DRUKOWANE E-WYDANIE
  • Polecane
  • Popularne
  • Najnowsze