Chcesz zadbać o innych? Najpierw zadbaj o siebie

123rf.com

Dbanie o relacje z członkami rodziny, pielęgnowanie przyjaźni oraz wypełnianie domowych obowiązków często wymagają od nas decyzji, przez które zdarza nam się zapominać o nas samych. Jak okazać uczucia swoim najbliższym nie obciążając się przy tym nadmierną ilością obowiązków, radzi psycholog i specjalistka ds. żywienia Zuzanna Antecka.

reklama

Naucz się odpuszczać

Pozwól sobie na odrobinę luzu. Nie wszystko musi przebiegać zgodnie z planem i nie ma w tym absolutnie niczego złego. Doba ma 24 godziny i to jedyne, czego możemy być pewni. Naucz się odpowiednio gospodarować czasem, ustal swoje priorytety i wartości. Wybory pewnych rozwiązań wiążą się z rezygnacją z innych, dlatego dobrze się zastanów, co jest dla ciebie najważniejsze oraz jakie są twoje potrzeby, a na co przyjdzie jeszcze pora. Przekonasz się, że dokonując świadomych wyborów znajdziesz więcej czasu w ciągu dnia na rzeczy, na które do tej pory ci go nie wystarczało.

Zadbaj o siebie

Nie bez powodu mówi się, że szczęśliwy rodzic to szczęśliwe dziecko. Postaraj się znaleźć w tygodniu czas tylko dla siebie. Wyjdź gdzieś ze znajomymi, wybierz się z przyjaciółką do kina albo na randkę z mężem. Pamiętaj o tym, że jesteś nie tylko matką, ale też żoną i przyjaciółką. Pogodzenie tych ról nie jest łatwe, ale wypełnianie ich daje poczucie satysfakcji, zadowolenia z życia i pozytywną energię, którą dodatkowo możesz podkręcić za pomocą dobrze zaplanowanej diety.

Odpowiednia dieta kluczem do sukcesu

Właściwie skomponowane posiłki dostarczą ci solidnego zastrzyku energii na cały dzień. Zacznij od porządnego śniadania, pełnego wartościowych składników odżywczych. W ciągu dnia wybieraj pożywne przekąski i staraj się spożywać regularne posiłki, najlepiej co 3 – 4 godziny. Nie przejmuj się jeśli zabraknie ci czasu na ich przygotowanie, gdyż łatwo możesz zastąpić porcję świeżych owoców i warzyw produktami o podobnej wartości odżywczej. „Jako szybka i pożywna przekąska świetnie sprawdzi się butelka 100% soku lub saszetka musu owocowo-warzywnego. Nie zawierają one konserwantów, barwników ani dodanych substancji słodzących, dzięki czemu mogą zastąpić 1 z 5 zalecanych przez ekspertów Światowej Organizacji Zdrowia porcji owoców i warzyw. Ponadto zawierają cenne dla naszego organizmu witaminy, pochodzące z owoców, z których zostały zrobione i są bogate w błonnik, który nie tylko hamuje apetyt, ale też zapewnia poczucie sytości” – radzi Zuzanna Antecka.

mat.pras.kampanii „Soki i musy – witaminy w SMART formie.