Wzornictwo przyszłości w centrum Poznania

Przez 3 dni Poznań będzie nosił miano europejskiej stolicy wzornictwa i sztuki nowoczesnej z okazji otwarcia Concordia Design – pierwszego w Polsce centrum designu i kreatywności dla biznesu. W programie wystawy, konferencje i warsztaty dla dzieci oraz dorosłych. A wszystko to w klimatycznej, postindustrialnej drukarni w centrum miasta.
Czego można się spodziewać? Otwartość, zaskoczenie i propozycja rozwiązań wobec zmian otaczającego nas świata, to hasła kluczowe, wprowadzające w tematykę new designu. Wydarzenie przyciągnie wielu gości spoza granic naszego kraju.

reklama

Wszyscy goście zainteresowani tematem, niezależnie od wieku, płci i pochodzenia, będą mogli zaspokoić swoją ciekawość. Mimo tego, że profil wydarzenia określony jest jako biznesowy, to organizatorzy przekonują, że każdy znajdzie coś dla siebie. Według teoretyków „design to kreatywne ulepszanie świata”, wprowadzanie rozwiązań ułatwiających życie. Chociaż konkretnej definicji nie ma, to sztuka pozostaje sztuką, z której każdy powinien czerpać jak najwięcej.

24 listopada w Poznaniu rozpoczyna triduum dizajnu. Na gości czekają wernisaże „Mothers of Invention” Patrizii Moroso oraz Patricii Urquioli, pod opieką Lidewij Edelkoor, światowej sławy kuratorki, autorytetu ds. trendów. W 2003 roku magazyn „TIME” nazwał ją jedną z najbardziej wpływowych osób w świecie mody. Następną wystawą będzie „Polish Design” – prezentacja najlepszych projektów firm: Schattdecor, Noti, Meble Vox, Oskar Zięta, pod opieką Doroty Koziary, oraz „Comforty – Real Industry”, której kuratorem będzie Tomek Rygalik. Obie wystawy będą dostępne do 4 grudnia 2011.

Drugiego dnia Concordia Design zaprasza wszystkich gości na konferencje, których tematy przygotowali sami wystawcy. Analiza trendów, nurty i tendencje zauważalne na rynku polskim, jak i światowym. Te i inne tematy dedykowane są zainteresowanym wdrażaniem dizajnu w Polsce.

Ostatni dzień, 26 listopada jest dniem wyczekiwanym przez mieszkańców Poznania. Warsztaty diazajnu dla dzieci i rodzin, oswajanie z projektowaniem, to działania mające zachęcić poznaniaków i nie tylko. Dizajn to upiększanie i upraktycznianie codzienności, dlatego Monika Jakubiak zachęca, by małym projektem wzbogacić własne cztery kąty. W ramach współpracy na linii Concordia Design – zainteresowani, otwartych zostanie kilka pracowni, w których specjaliści pomogą się realizować.

Concordia Design, to także Print, Taste i Kids, czyli druk, smak i dzieciaki. Zatem druk, jak i smak stają się formami użytkowymi w aspekcie kreatywnego biznesu. Zarówno jedno, jak i drugie, potrafią być źródłami inspiracji przemawiającymi do odbiorcy. Concordia Print to jedno z najbardziej zaawansowanych centrów druku cyfrowego w Polsce. Wszelkie formaty, powierzchnie i wzory są jedynie formą realizowania się. Concordia Taste, jako cykl nieustannych zmian pod banderą kuchenną, zatrzymuje smakiem autorskiej kuchni. To jedyny stały element wobec zmieniających się nurtów i trendów talerzy, obrusów i serwetek. Jeśli chodzi o dzieci, to właśnie Concordia Kids zaprasza je pracując i analizując proces twórczy, bazujący na naturalnych czynnościach: zabawie, próbowaniu i odkrywaniu.