Dobre wyjście dla psa to TY

fot. iStock

Borys Szyc wspiera kampanię społeczną „Dobre wyjście dla psa to Ty”. To akcja poświęcona problemowi bezdomnych i porzucanych psów. Aktor wystąpił w spocie promującym projekt, wyreżyserowanym przez Piotra Śliskowskiego. Obaj artyści zaangażowali się w kampanię charytatywnie, bo jak zgodnie twierdzą, chcą zachęcać Polaków do adopcji psów.

reklama

Sam kilka miesięcy temu przygarnąłem z partnerką psa ze schroniska. Wena błyskawicznie została przyjacielem naszego domu, z którą spędzamy niemal każdą wolną chwilę – opowiada Borys Szyc. – Jej spojrzenie i bezwarunkowa miłość to najlepszy dowód na to, że warto odwiedzać schroniska dla zwierząt i właśnie tam szukać czworonożnych przyjaciół. Jest tyle niechcianych zwierzaków, które czekają na nowych właścicieli, nowy dom oraz miłość… Właśnie dlatego zdecydowałem się na udział w tym wyjątkowym projekcie i zachęcam wszystkich do adopcji psiaków – dodaje.

W ramach kampanii powstało wideo opowiadające historię niezwykłego psa Bonusa, który wychodząc ze schroniska żegna się z przyjaciółmi pozostającymi „za kratami”. Zabawna fabuła pokazująca z przymrużeniem oka rzeczywistość polskich schronisk dla zwierząt, ma skłonić Polaków do refleksji i uzmysłowić, że decydując się na posiadanie psa, jesteśmy za niego w pełni odpowiedzialni.

Bonus w zawadiacki sposób opowiada krótkie historie swoich czworonożnych przyjaciół. Głosu udziela mu sam Borys Szyc – opowiada Rafał Olejarz z Green Bananas Production Studio, pomysłodawca kampanii. – Pracując nad tym spotem staraliśmy się nie podbijać i tak wystarczająco smutnej sytuacji, a właśnie przekornie nadać jej specyficzny charakter. Stąd zabawna charakterystyka kilku wybranych psów opowiadana widzom przez głównego bohatera. Każdy z nich otrzymał tabliczkę ze swoim imieniem i powodem, przez który znalazł się w schronisku. Niestety te błahe przyczyny często powodują, że wiele psów jest oddawanych przez swoich właścicieli – dodaje.

Do udziału w projekcie, twórcom kampanii „Dobre wyjście dla psa to Ty” udało się zaprosić wybitne postaci ze świata polskiego filmu. Poza Borysem Szycem, w akcję zaangażował się m.in. operator filmowy Piotr Śliskowski. Artysta ma na swoim koncie wiele produkcji m.in. „Mój rower”, „Czas honoru”, „80 Milionów”, „Joanna””, czy „Generał Nil”. Tym razem wyjątkowo postanowił zająć się reżyserią, a kamerę przekazał swojemu wychowankowi – Mateuszowi Zwolińskiemu.

Spot powstał w Schronisku dla Bezdomnych Zwierząt w Celestynowie pod Warszawą. Jak podkreśla dyrektor tej placówki, Łukasz Balcer, każdy zwierzak mieszkający w schronisku czeka na nowego właściciela. I mimo że w Celestynowie pracują ludzie pełni pasji i zapewniający zwierzętom najlepszą opiekę, nic nie zastąpi im prawdziwego domu.

Za produkcję odpowiada Green Bananas Production Studio.

Materiał wideo: