Hybryda jest kobietą, czyli idealne auto dla płci pięknej

Wyobraź sobie samochód, który, gotowy do jazdy, nie wydaje z siebie warkotu, lecz wita cię ciszą i bezgłośnie rusza na silniku elektrycznym, a kiedy potrzebujesz nagle przyspieszyć, uruchamia silnik spalinowy. Takie właśnie są samochody hybrydowe. Czym kuszą kobiety za kierownicą?

reklama

Stereotypy kłamią!

Jeśli wierzyć stereotypom, kobiety lubią małe samochody i zwracają uwagę na wygląd oraz kolor. Badania dowodzą jednak, że jest całkowicie odwrotnie. Na szczycie listy ulubionych samochodów Niemek, opracowanej przez niemiecki automobilklub ADAC znalazły się duże, komfortowe SUV-y i samochody segmentu D, zaś autka miejskie – na końcu. Z innego natomiast badania, przeprowadzonego przez Instytut Badawczy ARC Rynek i Opinia, wynika, że kobiety najbardziej cenią w samochodach niezawodność.

Trudno się dziwić, przecież małym, trzydrzwiowym autem trudno przewieźć duże zakupy, wózek lub wozić dzieci. Mają one natomiast dwie zalety – łatwe parkowanie i niskie spalanie. Pierwsza właściwość jest szczególnie ważna w mieście. Druga ma realny wpływ na domowy budżet i poziom życia.

blog.toyota.co.uk

 

Bezawaryjny jak hybryda

Samochody hybrydowe, a więc auta napędzane silnikiem i spalinowym, i elektrycznym, idealnie odpowiadają potrzebom kobiet. A jeśli mowa o hybrydach, nie sposób pominąć Toyoty, która produkuje takie auta już od 1997 roku. W rankingach bezawaryjności niemieckiego stowarzyszenia nadzoru technicznego TÜV Toyoty Prius zajmują pierwsze miejsce. Motor elektryczny nie ma jak się zepsuć, gdyż posiada tylko… jedną ruchomą część. Dodatkowo producent daje do 10 lat gwarancji na baterie. Znane są zresztą przypadki hybryd, które przejeżdżały bezawaryjnie nawet milion kilometrów.

Ciche, wygodne, praktyczne

W ruchu miejskim hybryda jedzie głównie na bezgłośnym silniku elektrycznym, a silnik spalinowy jest wyłączony. W środku jest cicho, a mimo to działa klimatyzacja i radio. Możemy swobodnie słuchać muzyki lub rozmawiać przez bluetooth. Innym elementem uprzyjemniającym jazdę jest automatyczna skrzynia biegów. Lewa noga odpoczywa – wystarczy wrzucić D. Dodatkowo, przy zmianie biegów nie występują żadne szarpnięcia.

W niektórych hybrydach akumulatory i silnik elektryczny zajmują część bagażnika lub zabierają miejsce na nogi z tyłu. We wspomnianej już Toyocie te problemy nie występują. Układ hybrydowy jest kompaktowy, a pojazdy zaprojektowane tak, że nie ogranicza on przestronności wnętrza i bagażnika. Podłoga bagażnika jest płaska, a walory praktyczne pozostają bez zmian.

Hybrydy są drogie? Wcale nie!

Podstawowe wersje aut hybrydowych są droższe niż najtańsze wersje samochodów konwencjonalnych, jednak wynika to z podwyższonego standardu. Automatyczna skrzynia, komputer pokładowy i automatyczna klimatyzacja, system audio – wszystko to standard. Jakość wykończenia wnętrza również jest lepsza. Jeśli porównać cenę hybrydy z porównywalnym samochodem benzynowym, uwzględniając dodatkowe wyposażenie, różnica wyniesie kilka tysięcy złotych. W dłuższej perspektywie hybryda może jednak okazać się tańsza.

Hybrydy palą w mieście znacznie mniej niż porównywalne samochody benzynowe. Małe, niepraktyczne autka wypadają pod tym względem gorzej. W kwestii parkowania hybryda też nie jest gorsza, gdyż wyposażona jest w kamery, czujniki lub system automatycznego parkowania.

Samochody hybrydowe – czy warto?

Z opisu hybrydy wyłania się obraz samochodu stworzonego z myślą o kobietach. Pojazdu oszczędnego, wygodnego i niezawodnego. Jeśli dodać do tego fakt, że samochody hybrydowe dostępne są w tak modnych kolorach, jak biała perła, łagodny błękit, wyróżniająca się czerwień, klasyczna czerń, intrygujący burgund oraz w różnych odcieniach szarości, obraz staje się kompletny. O ile samochód z konwencjonalnym napędem może kojarzyć się z męskimi cechami, to hybryda bez wątpienia jest kobietą.