Jak wybrać odpowiedni sport?

fot.123rf

Zanim wybierzesz sport dla siebie:

reklama

  1. Sprawdź, w jakim momencie życia jesteś. Ile czasu przeznaczasz na pracę, rodzinę, inne obowiązki. Ile czasu chcesz/możesz przeznaczyć na aktywność ruchową.
  2. Przypomnij sobie, jak twoje ciało reaguje w sytuacji stresowej. Jeśli np. odczuwasz napięcie, zwłaszcza w nogach, i wewnętrzne pobudzenie – to znak, że twoje ciało potrzebuje rozluźnienia. Zacznij od ćwiczeń relaksacyjnych, idź na masaż. Gdy zaś w sytuacji zdenerwowania czujesz tzw. miękkie nogi, to oznacza, że właśnie je musisz wzmocnić, zacznij od spacerów.
  3. Przeanalizuj swoją motywację do uprawiania sportu. Po co chcesz zacząć biegać, ćwiczyć w siłowni, zapisać się na jogę? Pamiętaj, że najbardziej autentyczna jest motywacja wewnętrzna. Sport najlepszy dla ciebie to taki, który będzie dopasowany do twojego stylu życia, stanu zdrowia, wieku, temperamentu.
  4. Każdego dnia, przynajmniej przez 5, 10 min obserwuj swój naturalny rytm oddychania. Zacznij na leżąco, zwróć uwagę na wydech, spróbuj go pogłębić. Do wydechu możesz dołożyć dźwięk i intencję pozbywania się napięć.
  5. Zanim zaczniesz regularny trening, wpleć aktywność ruchową w codzienne życie: rano tuż po obudzeniu krzątaj się po domu, pilnuj oddechu, sprawdź, czy twój brzuch jest luźno puszczony. W pracy, przynajmniej co dwie godziny rób przerwę: przeciągnij się, pokręć szyją, wstań i przespaceruj się po korytarzu. Zrezygnuj z jeżdżenia windą, jeśli możesz, przesiądź się na rower albo przynajmniej pospaceruj przed snem.

Artykuł pochodzi z archiwum magazynu SENS

ZOBACZ AKTUALNE WYDANIE »