Psychologia Styl Życia Seks Parenting Moda i uroda Zdrowie Przepisy Kultura Rozwój

fot.123rf
25 października 2016 in Styl Życia by redakcja

Jaką formę ruchu wybrać dla siebie?

Nie chcesz się pocić na siłowni? Nie dla Ciebie ciągłe podnoszenie poprzeczki? Nie lubisz słowa „sport”? Radość i spełnienie da ci ruch naturalny i spontaniczny, taki, nad którym nawet się nie zastanawiasz.

Kiedyś ruch był na stałe wpisany w naszą codzienność. Częściej chodziliśmy na piechotę niż jeździliśmy samochodem, w weekendy wybieraliśmy się na dancingi i długie spacery, na dodatek domowe obowiązki wymagały od nas mnóstwa zachodu – a to trzeba było iść po wodę do studni, a to własnoręcznie zagnieść ciasto, a to skopać ogródek. Dziś brakuje nam spontanicznego ruchu. Dlatego tak polubiliśmy sport i wszelki zaplanowany wysiłek. Oczywiście, nie wszyscy. Są wśród nas tacy, którzy kluby fitness omijają szerokim łukiem, w życiu nie rozmawiali z trenerem personalnym, a punkt o przebiegnięciu maratonu nigdy nie pojawił się na liście ich postanowień noworocznych. Lubią za to pochodzić sobie po górach czy podjechać do pracy na rowerze, a latem bez specjalnej rywalizacji pograć z ukochanym w badmintona. To zwolennicy ruchu naturalnego.

– Nazwałbym go sportem dla luzaków – mówi Szczepan Figat, fizjoterapeuta. – Tacy ludzie są zrównoważeni emocjonalnie, nie muszą sobie niczego udowadniać i z nikim nie chcą rywalizować. Wysiłek fizyczny ma być dla nich frajdą.

Taniec

Porusza całe ciało, ale i duszę. Badania potwierdzają, że ma bardzo korzystny wpływ na zdrowie psychofizyczne. Może być medytacją, spontanicznym wyrazem emocji, a nawet terapią. Ważnym jego elementem jest muzyka, która koi nerwy, ale też poprawia samopoczucie. Nieważne, czy tańczysz spontanicznie, czy uczysz się układów i kroków. Taniec można też traktować jak trening – takim przykładem jest np. pole dance, czyli taniec na rurze. – To ciężka robota, sport dla dziewczyn, które są bardzo dobrze rozciągnięte i powoli budują siłę barków – mówi Szczepan Figat.

Taniec to radość i okazja do wyrażenia siebie, choć fizjoterapeuta ostrzega, że może też powodować przeciążenia kolan, stóp, łydek i ścięgien Achillesa oraz nadwerężenie kręgosłupa. Dzieje się tak zwykle wtedy, gdy zapominamy o właściwej postawie, zbytnio prostujemy kolana czy odkształcamy stopy w niewygodnym obuwiu. Dlatego jeśli tańczymy, róbmy to z gracją, płynnie, pięknie. I w zgodzie z tym, co nam w sercu gra.

Strony: 1 2 3


Wiosenne trendy w manicurze z Indigo Nails: konkurs

Zadbane dłonie i ładne paznokcie to powód do dumy i niepodważalny atut każdej kobiety. Elegancki manicure, tak samo jak biżuteria czy makijaż, doda nam pewności ...

Przetrwać rozwód. Zwyciężanie w pokoju według Bruce’a Lee

Z czym kojarzy ci się Bruce Lee? Większość ludzi łączy tę słynną postać z technikami sztuk walki. A jednak pozory mogą mylić. Bruce Lee był ...
zamknij [x]

POLECANE KSIĄŻKI