Kim są millennialsi?

Nie ufają mediom, słuchają rad rodziców, zależy im na przyjaźniach, ale często pielęgnują je tylko na Facebooku i Instagramie. Czym żyją i czego oczekują od świata millennialsi?
Millennialsi – osoby urodzone na przełomie lat osiemdziesiątych i dziewięćdziesiątych – cenią wartości takie jak przyjaźń oraz rodzina. Jak wynika z badań Urban Land Insitute, pośród ulubionych sposobów na spędzanie wolnego czasu 57 proc. kobiet i 38 proc. mężczyzn w wieku millenialsów wymieniło spotkania z rodziną. Kontakty z przyjaciółmi ceni kolejno 43 proc. i 41 proc. spośród nich.Millennialsi częściej niż poprzednie pokolenia zawierają znajomości z osobami zza granicy. Do podtrzymywania takich relacji używają mediów społecznościowych. Według badań Pew Research Center, 81 proc. spośród nich posiada konto na Facebooku. – Swoje międzynarodowe znajomości przedstawiciele pokolenia Y często zawierają podczas zagranicznych studiów lub praktyk m.in. w ramach programu Erasmus. Dzięki social media mogą rozmawiać, przesyłać sobie zdjęcia i filmiki, a od niedawna również kupować wspólnie prezenty online.– opowiada Witalij Kedyk, współtwórca platformy Wishround.pl.

reklama

Z technologią na „ty”

Millennialsi to pierwsze pokolenie, które wychowało się w świecie komputerów i internetu. Najmłodsi spośród nich nie pamiętają czasów, kiedy w poszukiwaniu informacji sięgano po papierową encyklopedię lub słownik, a nie wyszukiwarkę Google. Według raportu przygotowanego przez MEC, 76 proc. osób w wieku 20-24 lat posiada smartfona.

Millennialsi doskonale czują się w świecie nowoczesnych technologii i tego samego oczekują od innych. Według danych NSL Finance 26 proc. spośród nich zdarzyło się przenieść swoje konto do konkurencji z powodu niewystarczająco dobrej aplikacji mobilnej.

Według danych raportu E-commerce w Polsce 2015 przygotowanego przez Gemius dla e-Commerce Polska, osoby w wieku 25 – 34 lata stanowią 34 proc. klientów robiących zakupy przez internet. Właściciele e-sklepów powinni dostosować swoją ofertę do ich potrzeb, nie tylko tworząc wygodne w obsłudze aplikacje mobilne, lecz również oferując przyjazne dla konsumenta formy płatności, które ułatwiają robienie zakupów – stwierdza Witalij Kedyk z Wishround.pl.

„Posłucham mamy, a nie dziennikarza i reklamy”

W badaniu przeprowadzonym przez Elite Daily, mniej niż 3 proc. millennialsów uznało tradycyjne media za istotne źródła wiedzy. Podejmując decyzje zakupowe, znacznie chętniej kierują się wskazówkami przyjaciół (37 proc.) oraz rodziny (36 proc.). Brylujące w sieci pokolenie chętnie wsłuchuje się również w opinie internetowych ekspertów (17 proc.). – Na brak zaufania millennialsów do tradycyjnych mediów przedsiębiorcy muszą reagować wzmożoną aktywnością w internecie. Dlatego znaczna część ich budżetów reklamowych powinna być przeznaczana na działania online – stwierdza Kedyk z Wishround.pl.