1. Zwierciadlo.pl
  2. >
  3. Styl Życia

Kobiecy świat potrzeb

Zobacz galerię 8 Zdjęć
Przedsiębiorcza, aktywna, otwarta na nowe możliwości, pełna zapału, chętna do pogłębiania wiedzy to cechy Wenusjanki – kobiety idącej za własnymi potrzebami, realizującej się w życiu prywatnym i zawodowym. Czy każda z nas może nią być?

Kobiety z różnych powodów decydują się na założenie własnej działalności gospodarczej. Ich motywacje są bardzo różne, ale cel jest wspólny – rozwijać się zawodowo oraz dbać o swoją stabilność finansową. I niezależnie, czy mają pomysł na własny biznes, chcą być niezależne czy dopiero co wracają na rynek pracy po urodzeniu dziecka, w tych kobietach jest moc i energia do poszukiwania, a następnie tworzenia swojego miejsca na ziemi. Kobiety te pragną otaczać się ludźmi, którzy je inspirują, nadają kierunek ich pomysłom, a także otwierają je na dalsze działania. Potrzebują tym samym miejsca, gdzie mogłyby to wszystko znaleźć. W odpowiedzi na tę potrzebę powstały Wenusjanki.

Czym są Wenusjanki?

Wenusjanki to cykliczne konferencje dla kobiet aktywnych, które umożliwiają po pierwsze wymianę doświadczeń, po drugie poznanie innych inspirujących Pań, jak również pomagają w nawiązywaniu relacji biznesowych, które mogą zaowocować późniejszą współpracą.

Idea projektu narodziła się trzy lata temu, kiedy to odbyły się pierwsze spotkania w Krakowie, Warszawie i Kielcach. Powstał on w odpowiedzi na bardzo dużą ilość wydarzeń adresowanych do kobiet, które skupione były przede wszystkim na rozwoju osobistym. Wenusjanki miały dotyczyć większej ilości aspektów niż tylko motywacja, pewność siebie czy doradztwo. Miał być projektem, którzy przybliża uczestniczkom sylwetki znanych przedsiębiorców, pokazuje ich ludzką twarz, a do tego pozwala na poszerzanie swojej wiedzy o inne aspekty życia. Jego celem było pokazać różne podejścia do tego co nam się w życiu przydarza i to jak inni reagują na powstałe sytuacje.

Dzisiaj Wenusjanki stanowią jedną z większych inicjatyw skupiających wokół siebie kobiety w różnym wieku, reprezentantki różnych branż i zawodów, które łączy jedno – chęć poznawania innych i otaczającego je świata. Jak do tej pory odbywają się w 5 miastach w Polsce: Warszawie, Wrocławiu, Krakowie, Kielcach i Trójmieście. W kwietniu ruszają również w Poznaniu.

Każdy z eventów wyróżnia się tym, że nie ma tradycyjnej prezentacji. Uczestniczki są świadkami rozmowy-wywiadu z zaproszonymi gośćmi. Sprzyja to autentyczności, jak również pozwala na większą i częstszą interakcję, a co za tym idzie integrację mówiącego ze słuchaczkami.

Poruszane tematy można podzielić na trzy obszary: biznes, lifestyle oraz inspiracja. Zdaniem Organizatorek prawdziwa bizneswoman ma dużo szersze horyzonty niż jej środowisko pracy. Dlatego też wybrane zagadnienia nawiązują do jednej z idei Wenusjanek, czyli rozwijania światopoglądu kobiet. Do udziału w wydarzeniach zapraszani są przedstawiciele różnych branż - od lotniczej po social media. Opowiadają o swoich sukcesach i porażkach, metodach na zarządzanie sobą w czasie czy też pomysłach na rozwój ich firmy.

Wenusjanki obudowane są klimatem networkingu i współpracy. Organizatorki przygotowują specjalne zabawy, które pozwalają bez większych problemów nawiązać pomiędzy uczestniczkami kontakt. Jedną z ulubionych form poznawania się wzajemnie kobiet jest dzielenie ich na grupy poprzez odliczanie tak jak to kiedyś było na lekcjach w-f’u jeden, dwa, trzy… Uczestniczki przydzielone do poszczególnych grup gromadzą się i dostają określone zadanie np. opowiedzenie o tym co je motywuje do działania. Tego rodzaju zabawa sprzyja integracji, ponieważ powoduje konieczność przedstawienia się obcym sobie kobietom na sali, a wyznaczone zadanie pokazuje jak wiele każda z nas ma ze sobą wspólnego.

“Projekt Wenusjanki to spełnienie jednego z moich marzeń. Udało mi się stworzyć przestrzeń, która sprzyja rozwojowi relacji biznesowej i towarzyskiej. Te 22 konferencje w ciągu roku pomagają kobietom wymieniać się wiedzą i swoimi doświadczeniami. Jest to dla nich również pretekst, żeby wyjść z rytmu dom-praca, poznać inne podobne im kobiety, choć zawodowo zupełnie różne” – wyjaśnia Anita Kijanka, pomysłodawczyni Wenusjanek, właścicielka firmy Come Creations Group.

Nowe kierunki

W ciągu 3 lat działalności powstały dziesiątki wspólnych projektów, nowe firmy. Najważniejsze są jednak przyjaźnie i relacje, które stale procentują i pozwalają na realne rozwijanie biznesu każdej z uczestniczek.

Dodatkowo rosnąca popularność projektu zaowocowała w tym roku stworzeniem zupełnie nowego formatu - Forum Wenusjanek. Odbędzie się ono 12 maja (czwartek) 2016 r. w Centrum Konferencyjnym Muranów. Podczas całodniowej konferencji porozmawiamy o tym jak rozwijać nasz biznes na rynkach międzynarodowych. Przedstawiciele różnych branż, z dłuższym lub krótszym stażem, opowiedzą w jaki sposób wprowadzali swoje marki w innych krajach.

Forum będzie zarazem uzupełnieniem dotychczasowych osiągnięć, jak również początkiem zupełnie nowego kierunku w rozwoju projektu.

Share on Facebook Send on Messenger Share by email
Autopromocja
Autopromocja

ZAMÓW

WYDANIE DRUKOWANE E-WYDANIE
  • Polecane
  • Popularne
  • Najnowsze