Psychologia Styl Życia Seks Parenting Moda i uroda Zdrowie Przepisy Kultura Rozwój Księgarnia Sklep Cyfrowy

Latem łatwiej schudnąć

zdrowe odzywianie
123rf.com
1 sierpnia 2016 in Styl Życia by redakcja
Wakacje to dobry moment na rozpoczęcie diety. Dlaczego? Dzięki słonecznej pogodzie w naturalny sposób mamy więcej energii, jesteśmy bardziej optymistyczni i chętniej podejmujemy wyzwania. W czasie wakacji mamy te też więcej okazji do ruchu.

Utrata wagi to jedno z najczęstszych postanowień wpisywanych na noworoczną listę planów. A gdyby tak w tym roku odwrócić kolejność? Jeśli zaczniemy odchudzać się latem, mamy większą szansę powitać nowy rok z wymarzoną sylwetką. Co więcej, sumiennie stosując się do zaleceń dietetyka pierwsze efekty dostrzec można jeszcze przed zakończeniem lata. Odmieniona sylwetka z pewnością stanie się doskonałą motywacją na dalszą część kuracji. „Kuracje odchudzające wymagają czasu, oczywiście wiele zależy od tego, ile mamy kilogramów nadwagi, ale prawidłowo dobrana dieta, nieobciążająca nadmiernie organizmu, powoduje, że tygodniowo tracimy ok. 0,5 do 1 kilograma. Oznacza to, że w ciągu miesiąca możemy obniżyć wagę ciała aż o 4 kilogramy, co nie tylko w diametralny sposób poprawi samopoczucie, ale i utwierdzi w przekonaniu o skuteczności kuracji. Ważnym etapem jest także stabilizacja wagi, czyli czas utrzymania efektów, które osiągnęliśmy dzięki kuracji. Osoby, które zgłaszają się do nas w czasie wakacji, jeszcze przed zakończeniem sezonu urlopowego mogą odmienić swój wygląd, a u progu nowego roku cieszyć się już z efektów zakończonego procesu odchudzania”, mówi Justyna Zielińska, dietetyk z Centrum Naturhouse w Gdańsk.

Dobra i zdrowa dieta powinna być zbilansowana, czyli musi dostarczać wszystkich niezbędnych składników odżywczych, koniecznych dla prawidłowego funkcjonowania organizmu. Latem mamy dostęp do wielu naturalnych i świeżych produktów, więc łatwiej jest skomponować wartościowe pod względem odżywczym, a przy tym niskokaloryczne posiłki. „W trakcie odchudzania w naszym organizmie zachodzą procesy, które mogą być obciążające, jeśli nie zadbamy o odpowiedni poziom składników odżywczych – witamin i minerałów. Mając pod ręką takie skarby, jak świeże owoce i warzywa, łatwiej nam przygotować lekkostrawne i wartościowe pod względem odżywczym posiłki. Dla przykładu owsianka z malinami i jagodami na śniadanie nie jest już żadnym wyrzeczeniem, tylko ulubionym przysmakiem”, tłumaczy ekspertka. Z sezonowych owoców i warzyw szczególnie polecane są: maliny, porzeczki, cytrusy, arbuza, brzoskwinie, a także cukinię, ogórki, szpinak czy pomidory, które warto spożywać w postaci soków, sałatek i zdrowych przekąsek. Latem łatwiej też o świeże ryby, bogate w kwasy tłuszczowe omega-3, zwłaszcza gdy wybieramy się na wakacje do krajów śródziemnomorskich.


Jak utrzymać wakacyjny nastrój przez całe lato?

Okres urlopowy zaczął się na dobre, choć niestety, rzadko spędzamy całe wakacje na wyjeździe. Przez większą część lata chodzimy do pracy próbując poczuć wakacyjny klimat ...

Recepta na lęk? „Pokochaj swoje serce”

„Życie jest zaskakująco proste, gdy przestajemy je komplikować.” mówi Dagmara Skalska w swojej najnowszej książce „Pokochaj swoje serce” i przedstawia sposób na pokonanie lęku.
zamknij [x]

POLECANE KSIĄŻKI