1. Zwierciadlo.pl
  2. >
  3. Styl Życia

Piwoszki sięgają po „męski napój”

fot.123rf
fot.123rf
Sezon wakacyjny na półmetku. Upały powodują, że nie tylko chętnie, ale i z konieczności sięgamy po różne napoje, a jednym z najczęściej wybieranych jest piwo. Chociaż w wynikach badań panie twierdzą, że to napój dla mężczyzn to jednak współczesne kobiety coraz chętniej sięgają po małe jasne.

Benjamin Franklin mawiał, że piwo jest dowodem na to, że Bóg nas kocha i chce byśmy byli szczęśliwi. Coraz więcej przedstawicielek płci pięknej śmiało mogłoby się podpisać pod tym zdaniem. Ostatnie badania opublikowane przez Friends of Glass przed Narodowym Dniem Piwa obchodzonym w Wielkiej Brytanii pokazują, że choć panie postrzegają piwo raczej jako napój męski, to z chęcią spróbowałyby go jeżeli byłoby im podane w smukłej i zgrabnej szklance. Dodatkowo aż 84% kobiet uważa, że piwo najlepiej smakuje w szkle, a nie w plastiku lub puszce.

Jane Payton, piwny brytyjski sommelier roku 2014 i 2015 twierdzi, że kobiety i piwo wiele łączy. „W Egipcie, Sumerze oraz później w Babilonii czy Germanii, produkcją piwa zajmowały się wyłącznie kobiety, gdyż tylko to rzemiosło znajdowało się pod opieką bóstw żeńskich. Obecnie dużą popularnością wśród pań cieszą się nie tylko piwa smakowe, ale też trunki wyrabiane w małych browarach regionalnych” – mówi Jane Payton. - Piwo również podkreśla smak wielu potraw, dlatego tez bardzo często kobiety wykorzystują je w kuchni – ciemne do mięs, a jasne do…naleśników.

Z raportu Homo Homini wynika, że 20% naszych rodaczek pije piwo przynajmniej raz w tygodniu, a ponad 12% sięga po złoty trunek raz w miesiącu. Nie bez znaczenia są również właściwości prozdrowotne piwa. Naukowcy z Uniwersytetu Waszyngtona odkryli, że ciemne piwo zawiera więcej przeciwutleniaczy niż jego jasny odpowiednik i tyle samo antyoksydantów, co czerwone wino. Ponadto zawiera wiele witamin z grupy B.

Źródło: Kompania Piwowarska

Share on Facebook Send on Messenger Share by email
Autopromocja
Autopromocja

ZAMÓW

WYDANIE DRUKOWANE E-WYDANIE
  • Polecane
  • Popularne
  • Najnowsze