Pozytywna rekomendacja efektywniejsza niż reklama

Business handshake. Business people shaking hands, finishing up a meeting

Każda firma szuka jak najkorzystniejszej dla siebie formy rozgłosu, zaistnienia i dotarcia ze swoim produktem czy też usługą do jak największej liczby osób – klientów i potencjalnych partnerów biznesowych. Szukając dobrych rozwiązań, właściciele przedsiębiorstw bardzo często zapominają o tych najłatwiejszych, a przy tym najskuteczniejszych. Przykładem może być pozytywna rekomendacja zadowolonego klienta lub kontrahenta.

Dobra opinia o produkcie wystawiona przez kogoś, kto wzbudza zaufanie, ma dużo większą moc reklamową niż sama reklama. Wynika to z natury człowieka, który w każdym przekazie, jaki do niego dociera, doszukuje się prawdy. Dużo łatwiej uwierzyć innemu zadowolonemu ze współpracy z daną firmą kontrahentowi niż gotowym, opracowanym hasłom reklamowym, których zadaniem jest nieco „upiększyć” rzeczywistość. Podobnie sytuacja wygląda z klientami. Pozytywna rekomendacja przypomina nieco „pocztę pantoflową” znaną z sytuacji w życiu prywatnym. Okazuje się, że jej forma w biznesie również odgrywa znaczącą rolę.

Trudna sztuka budowania dobrej opinii

Uzyskanie pozytywnej rekomendacji w biznesie okazuje się jednak wcale nie takim prostym zadaniem. Aby klient miał dobre zdanie o działalności firmy, musi być oczywiście zadowolony z jej usług, ale również, co ważne, przywiązany do marki. Dużą rolę odgrywają tu pozytywne relacje biznesowe oraz lojalność klienta. Od jej pozyskania tak naprawdę zależy, czy dana firma zdobędzie jego pozytywną rekomendację.

Budowanie lojalności i dobrych relacji w biznesie to długotrwały i dość skomplikowany proces wymagający ogromnego zaangażowania ze strony przedsiębiorcy. Dlatego bardzo często decyduje się on na skorzystanie z pomocy narzędzi służących do budowania tego typu relacji. Badania rynkowe pokazują, że najbardziej skuteczne są długofalowe programy lojalnościowe.

Stworzenie dobrego i skutecznego programu lojalnościowego wymaga dużego doświadczenia w tym zakresie oraz sporego zasobu wiedzy. Właściciele bardzo często poświęcają swój cenny czas na poszukiwanie potrzebnych informacji, a efekt ich działań i tak nie zawsze bywa zadowalający. Dlatego dużo lepszym rozwiązaniem jest skorzystanie z pomocy profesjonalistów, na przykład firmy Sodexo (http://sodexolojalnosc.pl/), którzy proponują przynoszące ogromne efekty kompleksowe programy lojalnościowe.

Zapewnij firmie dobrą rekomendację z Sodexo

Sodexo to firma, która charakteryzuje się ogromnym doświadczeniem, popartym długoletnią działalnością aż w 80 krajach całego świata. Miliony zadowolonych z jej usług klientów to jej najlepsza rekomendacja. Liczne nagrody i wyróżnienia zdobywane przez przedsiębiorstwo to zasługa nie tylko doświadczenia, ale również polityki firmy i podstawowych zasad, którymi firma kieruje się w swoich działaniach.

Programy lojalnościowe opracowane przez specjalistów firmy Sodexo to kompleksowe narzędzia służące do efektywnego budowania lojalności i trwałych relacji biznesowych. Obejmują one cały szereg działań niezbędnych do tego celu, począwszy od określenia wymagań grupy, do której adresowany jest program, poprzez wsparcie profesjonalistów i pomoc prawno-podatkową, aż po budowanie atrakcyjnego katalogu nagród i doskonałą logistykę.

Ich staranne projektowanie, uwzględniające wszystkie indywidualne cechy klienta, zapewnia mu poczucie partnerstwa. A przez możliwość czynnego zaangażowania go w przebieg akcji oraz atrakcyjność programu, kształtuje jego przywiązanie do marki, zwiększając tym samym szansę na jego pozytywną rekomendację firmy. Programy Sodexo dzięki swojej elastyczności są dużo bardziej skuteczne niż kampanie reklamowe, a także dużo korzystniejsze pod względem finansowym.

W ich przypadku organizator płaci wyłącznie za osiągnięte efekty, a nie za obsługę przedsięwzięcia. Dlatego też cieszą się one coraz większą popularnością wśród przedsiębiorców, którzy dostrzegają, że lojalność klienta jest dużo ważniejsza niż reklama i przynosi dla firmy dużo więcej korzyści.