Autorytet w karierze – jak znaleźć mentora?

fot.123rf

Ludzie sukcesu przyznają, że nie osiągnęliby wiele, gdyby nie osoba, na której mogli się wzorować. Trudno dziś o autorytety, to prawda. Ale mimo to warto poszukać swojego przewodnika.
1. Znajdź w firmie osobę, o której wiesz, że jest bardzo dobra w tym, co robi, i dowiedz się czegoś o niej.

reklama

2. Przedstaw się jej i nawiąż nić znajomości. Ważne, żeby cię kojarzyła i była gotowa zamienić z tobą kilka słów.

3. Przyjdź do niej ze swoim problemem i spytaj, czy mogłaby ci poświęcić 10 minut.

4. Powiedz, co ci sprawia trudność, i poproś o radę.

5. Stopniowo buduj z nią coraz lepsze relacje. Szanuj jej czas i nie proś o zbyt wiele.

6. Pokaż, że znajomość z tobą też może przynieść jej korzyści: pożycz jej dobrą książkę, poleć jako eksperta swoim klientom.

7. Kiedy wasze relacje będą już bardzo dobre, powiedz jej, jak bardzo ją cenisz, i poproś, by została twoim mentorem.

8. Jeśli się zgodzi, przestrzegaj wszystkich wcześniejszych zasad: szanuj jej czas i nie zadawaj zbyt intymnych pytań – jeśli będzie chciała, sama powie ci o interesujących kwestiach.

9. Bądź pomocna i sama odwdzięczaj się za każdą pomoc.

Źródło: Bartosz Buśkiewicz, „Myśl i działaj jak najlepsi”, KOS 2014

Artykuł pochodzi z archiwum magazynu SENS

ZOBACZ AKTUALNE WYDANIE »