Jak zwiększyć produktywność w pracy? 5 wskazówek

123rf.com

Jeśli czytasz ten artykuł, to znaczy, że jesteś ciekawa, czy możesz zmienić swój tryb pracy na bardziej produktywny i mniej męczący.
Jak to zrobić? Wprowadzić kilka innowacji i wyrzeczeń. Oto wskazówki:

  • Co cię najbardziej rozprasza podczas pracy? Czy nie są to twoje ulubione strony internetowe? Czy potrzebujesz ich do pracy? Jeśli nie – zrezygnuj z nich. Rozpraszają twoją uwagę, wybijają z rytmu, wreszcie odbierają ci czas, który powinnaś poświęcić pracy. W efekcie twoja praca nie przynosi zakładanych rezultatów. I nie wmawiaj sobie, że potrzebujesz Facebooka w kontaktach zawodowych 🙂
  • Rób notatki. Podczas spotkania czy w ciągu dnia pracy, notuj pomysły, które ci przychodzą do głowy, notuj nazwiska osób, z którymi chcesz porozmawiać, notuj deadline’y, notuj rzeczy do zrobienia, notuj, notuj, notuj. Raz, że dzięki temu nic ci nie umknie, dwa – uwolnisz głowę, w której i tak przewijają się tysiące niepotrzebnych myśli.
  • Rób sobie drzemki – wiem, to sytuacja niemożliwa, zwłaszcza jeśli pracujesz w open office, ale przynajmniej dwa razy dziennie powinnaś wstać od biurka na dłuższą chwilę. Jeśli nie możesz zamknąć oczu na pół godziny, wyjdź z pracy pod byle pretekstem i przewietrz się. Odsuń się od komputera i nie myśl o tym, co robisz. Pozwól sobie na reset. Gdy znowu usiądziesz przed komputerem poczujesz, jakbyś dopiero co zaczęła pracę.
  • Pamiętaj o swoim wewnętrznym zegarze. Sama najlepiej wiesz, kiedy jesteś pełna energii a kiedy zaczynasz drzemać nad klawiaturą. Tak ustaw sobie plan dnia i zadania do wykonania, żeby być w zgodzie ze swoim ciałem.
  • Wyjedź na wakacje. Jeśli przyjście do pracy do dla ciebie męka, jeśli zaczynasz nienawidzić swojego szefa i współpracowników, jeśli z premedytacją zawalasz kolejne terminy, marzysz o niebieskich migdałach i nie ma takiej siły, która by ci pomogła się skoncentrować – wyjedź na wakacje.