1. Zwierciadlo.pl
  2. >
  3. Styl Życia

Jak znaleźć w pracy dodatkowy czas i energię?

123rf.com
123rf.com
Ciągle powtarzasz, że nie masz na wiele rzeczy czasu lub nie wyrabiasz się z wieloma rzeczami w pracy. Spróbuj więc tego czasu poszukać.

Oto 5 sposobów na to, jak odzyskać w pracy czas i energię.

  • Plan działania. Tak jak firmy mają plan rozwoju, tak ty ustaw sobie plan działania w firmie. Wpisz do niego cele, zadania i czas ich wykonania. Mając narzucone przez samą siebie deadliny, będziesz wiedziała, co jest priorytetowe, co można odłożyć na później. Skupisz się na konkretach.
  • Ustaw sobie plan na każdy dzień. Brzmi to strasznie nudno i nie zostawia miejsca na spontaniczność, ale spontaniczność zostaw za drzwiami sypialni. Pod koniec poprzedniego dnia przygotuj plan na dzień następny: spotkanie, pisanie raportów, lunch, zebranie, budżet do projektu - wszystko zaplanowane z konkretnym czasem wykonania. I staraj się w tym czasie zmieścić. Nagle okaże się, że masz czas na zjedzenie kanapki nie przed komputerem, tylko w firmowej kuchni lub na ławce w parku przed biurem, a między spotkaniem a zebraniem znalazłaś 15 minut, by zadzwonić do ukochanego i opowiedzieć mu, co zamierzasz wyczyniać z nim wieczorem.
  • Teraz bolesna część: wyłącz facebooka, wszelkie komunikatory, które nie są ci potrzebne w pracy, wyłącz prywatną pocztę i zabroń sobie wchodzenia na wszelkie strony, które nie są związane z twoją pracą. A na prywatne rozmowy przeznacz konkretny czas w ciągu dnia i staraj się go nie wydłużać.
  • Jeśli masz taką możliwość, deleguj sprawy, które nie wymagają twojej uwagi, na innych pracowników, zaproponuj nowy albo bardziej elastyczny podział obowiązków, tak żeby nie mieć poczucia, że w kilkuosobowym zespole to ty wykonujesz większość pracy.

Share on Facebook Send on Messenger Share by email
Autopromocja
Autopromocja

ZAMÓW

WYDANIE DRUKOWANE E-WYDANIE
  • Polecane
  • Popularne
  • Najnowsze