Marzysz o awansie, skończeniu ważnego dla ciebie kursu czy przekonania szefa do ważnego dla ciebie projektu? Daj sobie na to 90 dni i bierz się do pracy.
Jak zacząć? Oto nasze wskazówki:
- spisz na kartce swój cel albo cele zawodowe. Na czym ci zależy, co chcesz osiągnąć? Pamiętaj, że mają być one realne - masz na nie w końcu tylko 90 dni, ale na tyle ambitne by pchnęły twoje życie, karierę lub rozwój osobisty do przodu.
- obok tych planów wypisz liczbę godzin, jakie zamierzasz dziennie albo tygodniowo przeznaczyć na ich realizację. Bądź realistką - ważne, byś konsekwentnie się tej liczby trzymała, dlatego nie wpisuj 5 godzin dziennie, jeśli wiesz, że realnie poświęcisz na to zaledwie 2 godziny dziennie.
- jak zaczniesz realizację swojego celu? Od rozpisania konspektu. Co potrzebujesz do rozpoczęcia realizacji? Jakie działania musisz wykonać, żeby przybliżyć się do celu? To wszystko spisz.
- nie czekaj z rozpoczęciem realizacji swojego planu na najlepszy do tego moment - zacznij od razu powoli wdrażać go w życie.
- pilnuj się, czy faktycznie przeznaczasz na swoją pracę tyle czasu, ile sobie założyłaś, odhaczaj kolejne punkty, które zbliżają cię do celu.
- jeśli pojawią się nieoczekiwane trudności - dodatkowy projekt do wykonania, nowe obowiązki - postaraj się zrealizować je od razu, by nic nie przesłaniało ci twojego celu. Co miesiąc rób bilans: jak daleko posunęłaś się w swoich działaniach, jak bardzo twoja sytuacja różni się od punktu wyjścia. Powodzenia!