Masz poczucie, że w pracy wszystko robisz na czas, że gonią cię terminy, a stres towarzyszy ci każdego dnia. Jak to zmienić?
Oto kilka sprawdzonych sposobów na to jak zredukować stres w pracy.
- myślisz, że przygotowanie danego projektu czy prezentacji zajmie ci dwie godziny? Daj sobie na to dwa razy więcej czasu. Będziesz mieć większe poczucie komfortu, że możesz spokojnie zrealizować zadanie, a jeśli uda ci się to zrobić szybciej - tym lepiej. Zaskoczysz siebie i przełożonego.
- wszystko co robisz, rób wolniej o 25 procent. Czy piszesz mail do klienta, czy wybierasz zdjęcia do prezentacji czy robisz sobie drugie śniadanie w pracy - rób to wolniej i skoncentruj się na tym co robisz. Dzięki temu mail pójdzie bez literówek, uważniej dobierzesz zdjęcia, a śniadanie będzie lepiej ci smakować.
- staraj się relaksować w pracy tak często, jak to możliwe. Co godzinę wstawaj od biurka pod byle pretekstem - do łazienki, do xero, po kawę czy wodę. Co pół godziny staraj się wykonać jakieś relaksujące ćwiczenie. Nabierz kilka głębokich wdechów, pomasuj czoło, rozprostuj nogi, popatrz przez kilka minut w świat za oknem, zresetuj się.
- żadnego multitaskingu. Jeśli piszesz maila, to nie sprawdzaj Facebooka, jeśli rozmawiasz z kimś, to nie stukaj w klawiaturę, jeśli nad czymś myślisz, to po prostu myśl. Dzięki temu każde zadanie wykonasz dokładniej i sprawi ci ono więcej satysfakcji.