Słownictwo sukcesu

fot.123rf

Pewnie już nieraz słyszałaś, że słowa tworzą naszą rzeczywistość. Ale czy wiesz, że potrafią też obniżyć napięcie emocjonalne? Szef wyprowadził cię z równowagi? Klient znów się czepia? Zamiast mówić: „jestem wkurzona”, powiedz: „odczuwam lekką irytację”
Oto inne przykłady sprytnych i często zabawnych zamienników, które potrafią zmniejszyć intensywność odczuwania negatywnych uczuć:

reklama

Zamiast: „Jestem zła”, MÓW: „JESTEM ROZCZAROWANA”.

Zamiast: „Boję się”, MÓW: „CZUJĘ SIĘ NIEPEWNIE”.

Zamiast: „Nie wiem, jak się zachować”, MÓW: „PODCHODZĘ DO TEGO Z DYSTANSEM”.

Zamiast: „Cierpię z tego powodu”, MÓW: „TROCHĘ MI TO PRZESZKADZA”.

Zamiast: „Jestem poirytowana”, MÓW: „MAM DUŻO ENERGII”.

Zamiast: „Jestem głupia”, MÓW: „JESZCZE SIĘ UCZĘ”.

Źródło: Anthony Robbins, „Obudź w sobie olbrzyma”, Studio Emka 2012

 

Artykuł pochodzi z archiwum magazynu SENS

ZOBACZ AKTUALNE WYDANIE »