Jak czerpać radość z życia

123rf

Jedna z podstawowych zasad psychologii mówi, że to, jak myślimy, wpływa na to, jak się czujemy. Poznaj 10 sposobów na czerpanie radości z życia.
1. Naucz się doceniać to, co masz. Rozejrzyj się wokół siebie – ile dobroci i bezinteresowności doświadczasz codziennie. Pomyśl chwilę o tym, co otrzymujesz od życia. Postaw sobie za cel znalezienie przynajmniej pięciu pozytywnych rzeczy. Masz dobrą pozycję w pracy, zdrowe dzieci, spełniasz się zawodowo, ostatnio lepiej układa ci się z rodzicami? Nie poprzestawaj na tym. Naucz się cieszyć z drobiazgów, takich jak słoneczny dzień, rozmowa z przyjaciółką czy uśmiech mijanej na ulicy osoby.

reklama

2. Zrób listę cech, które w sobie lubisz. Trzymaj ją w portfelu na wypadek gorszego nastroju.

3. Gdy dopadną cię przykre myśli, pomyśl o czymś pozytywnym lub przez chwilę zajmij się tym, co lubisz robić.

4. Zadbaj o bliskie relacje. Jeśli ci zależy na jakiejś osobie, a czujesz, że nie masz dla niej ostatnio czasu, zadzwoń i umów się na spotkanie. Sprawisz radość nie tylko jej, ale też sobie. Może pójdziecie razem na basen, a może po prostu na lody? Naukowcy odkryli, że łyżka lodów pobudza ten sam ośrodek przyjemności w mózgu co wygrana pieniężna.

5. Świętuj sukcesy z przyjaciółmi i rodziną. Przeżywanie ważniejszych momentów w życiu w towarzystwie pomaga poczuć się częścią większej grupy wsparcia.

6. Złap wytchnienie od pracy. Nawet kilkudniowy urlop lub weekendowy wypad za miasto może przywrócić stan równowagi. Codzienną rutynę zamień na wspaniałe towarzystwo, klimat, ruch, bliskość natury oraz możliwość dogadzania sobie. Zastanów się, w jaki sposób chcesz spędzić czas wolny od pracy. Jeśli masz rodzinę, spróbuj poszukać rozwiązania, które zaspokajałoby potrzeby każdej z osób.

7. Zostań swoim najlepszym przyjacielem. Przestań się krytykować, karcić za potknięcia i stawiać sobie nierealne wymagania.

8. Każdego dnia spraw sobie jakiś podarunek (może to być drobiazg, np. poranna kawa przy ulubionej muzyce, kąpiel z użyciem olejku zapachowego czy własnoręcznie wykonana biżuteria).

9. Zadbaj o siebie: pozwól sobie na pół godziny odpoczynku, idź na spacer. Możesz umówić się na wizytę u fryzjera lub masażysty. To tylko propozycje. Usiądź i spisz własne pomysły, jak możesz o siebie zadbać.

10. Znajdź osobę bardziej potrzebującą od ciebie i dowiedz się, co możesz dla niej zrobić. Może twoja sąsiadka rozchorowała się i nie ma siły wyjść z psem albo potrzebuje, żeby ktoś ją wyręczył z zakupami.