Masaż twarzy na co dzień

fot.123rf

Chwila dla siebie. Zbytek? Luksus? Raczej najlepszy prezent, którym możesz obdarzać się codziennie.
Masaż często kojarzy się z luksusem, czymś, na co pozwalamy sobie od święta, na co trzeba przeznaczyć pieniądze ekstra. Rzadko na hasło masaż myślimy o zdrowiu, harmonii czy profilaktyce, którym masaż przecież także służy.

reklama

Masaż nie musi być drogi i nie musi być czymś ekstra. Może być najlepszym prezentem, jaki podarujemy sobie same – i to codziennie – nakładając rano lub wieczorem krem. Co zyskujemy:

Dla zdrowia i urody: uelastyczniamy skórę i jej naczynia krwionośne (bardzo ważne zimą, kiedy często zmieniamy temperaturę otoczenia), pozbywamy się nadmiaru wody oraz toksyn z organizmu (a zatem i porannej opuchlizny), poprawiamy krążenie (dzięki czemu skóra i mięśnie będą lepiej odżywione i dotlenione).

Dla ducha i umysłu: dzięki hormonom (oksytocyna i endorfina), które pojawiają się w odpowiedzi na przyjemny dotyk, poprawiamy nastrój, poczujemy się – w zależności od rodzaju masażu – bardziej wyciszone lub energiczne i radosne. Sama myśl, że robimy coś dla siebie, może zadziałać kojąco! Tych kilka minut to także świetny czas na lepsze poznanie siebie, małe „stop” i chwilę uważności. Zapytanie się siebie: jak się czuję, czego potrzebuję, co mi odpowiada? W jakim nastroju dzisiaj jestem?

Mały instruktaż

Rozprowadzaj delikatnie krem lub olejek po całej twarzy, a następnie delikatnie wklepuj opuszkami palców, pamiętając, by ruchy odbywały się zawsze ku górze i zawsze do zewnątrz: od obojczyka do brody od brody do ucha od nosa do skroni od środka czoła do linii włosów.

Okolice oczu – zawsze – od nasady brwi do skroni i następnie wewnętrznego kącika oka. Wedle wskazówek zegara, serdecznym palcem. Poświęć temu chwilę, nie spiesz się, bądź, czuj, obserwuj. Bądź wobec siebie życzliwa: podaruj sobie coś dobrego; z miłością i z miłości, a twoje ciało, duch i umysł na pewno się za to odwdzięczą.

Ekspert: Monika Wądołowska – psycholog, trener, dyplomowana kosmetyczka. Zwolenniczka holistycznego podejścia do człowieka, szczególnie w duchu mindfulness oraz self-compassion

Więcej artykułów i porad (Jak odżywiać się zgodnie z porą roku? Dlaczego warto sięgać po produkty pszczele? Jak najlepiej ochraniać skórę przed wiatrem i mrozem? Kalendarz badań na 2015 r.) znajdziesz w zimowym wydaniu kwartalnika Zdrowie ma SENS!

Zdrowie ma SENS – Zima. Pobierz za darmo najnowsze wydanie!