Stres, agresja, brak koncentracji i motywacji – tak wpływa hałas na pracowników

fot.123rf

We współczesnych firmach ludzie pracując obok siebie, mają okazję do budowania relacji i wymieniania się informacjami na bieżąco. Jednak ten ciągły „szum informacyjny” stanowi, dla większości pracowników, hałas, który poważnie ogranicza ich wydajność, a co za tym idzie – wpływa na wyniki firmy.
Biura, szczególnie te zaaranżowane w otwartej przestrzeni (tzw. open space), mają służyć przede wszystkim usprawnieniu komunikacji i kooperacji oraz wymianie wiedzy i informacji. Jednak wystarczy zaledwie kilka godzin, aby zacząć odczuwać pierwsze uciążliwości związane z pracą w takim biurze. Fragmenty rozmów współpracowników, dźwięk dzwoniących telefonów, trzaskanie drzwiami – to szereg dźwięków, które dochodzą do nas jednocześnie, tworząc niepożądany hałas. Dla pracownika, który codziennie spędza co najmniej 8 godzin w biurze oznacza to wiele niedogodności, które wpływają na jego efektywność pracy:

reklama

Nie są to niedogodności rzadkie, gdyż 70% pracowników (jak wynika z ostatniego raportu Lessman Review) jest niezadowolona z poziomu hałasu w biurze. Każdorazowo pracownicy potrzebują aż 10-15 min, aby skoncentrować się na zadaniu, które zostało przerwane przez niechciany hałas!

Spadek wydajności to problem, który drogo kosztuje firmy. Wraz ze zwiększonym poziomem hałasu wzrasta poziom stresu u pracowników, co bezpośrednio przekłada się na ich efektywność. Przewlekły stres, związany z nadmiarem bodźców i ciągłą ekspozycją na obserwację innych, skutkuje m.in. zwiększonym ciśnieniem krwi, osłabieniem pamięci czy też obniżeniem odporności.

Źródło: Ecophon Saint-Gobain