Koszty bycia kobietą sukcesu: Dziwne losy Heidi Roizen

fot.123rf

Po drodze dowie się, że jest zimną suką, że na meritum pewnie się nie zna, a na spotkanie może przynieść kawę. Im bliżej szczytu, tym bardziej musi się wykazać. Jakie są koszty społeczne sukcesu bizneswoman?

fot.123rf

reklama

To miała być opowieść o kobietach na szczytach w biznesie – ale właściwie to mógłby być dramat. W pięciu dziwnych aktach. Oto jego osoby:

Aniela Hejnowska – prezes zarządu Groupon Polska. W tym dramacie dowiemy się, jak uzyskała status kosmitki.

Sabine Dujacquier – dyrektor zakupów w dużej międzynarodowej firmie, działającej w sektorze energetycznym. Na spotkaniu na wysokim szczeblu, gdzie była jedyną kobietą, rozmówca zwrócił się do niej per „skarbie”.

Cristina Vicini – 25 lat doświadczenia na top stanowiskach w top firmach, organizacjach rządowych i pozarządowych. Obecnie zajmuje się (między innymi) tworzeniem bazy danych o kobietach, których teoretycznie nie ma.

Chór kobiet z Fundacji Liderek Biznesu – prężne, mądre, wpływowe, pracowite. To jednak dość kameralny chórek.

Heidi Roizen – kobieta stworzona przez amerykańskich naukowców. Osiągnęła sukces na równi z mężczyzną. W najlepszej ocenie studentów funkcjonuje jako „kobieta z jajami”. W najgorszej jest zimną suką.

Więcej w Zwierciadle 02/2015. Kup teraz!

Zwierciadło także w wersji elektronicznej

Artykuł pochodzi z archiwum magazynu ZWIERCIADŁO

ZOBACZ AKTUALNE WYDANIE »