1. Zwierciadlo.pl
  2. >
  3. Moda i uroda

Agata Wojtkiewicz dla klasy robotniczej

Agata Wojtkiewicz, jesień-zima 2013/2014
Agata Wojtkiewicz, jesień-zima 2013/2014
Zobacz galerię 7 Zdjęć
Inspirację do najnowszej kolekcji Agaty Wojtkiewicz „EC” stanowił klimat wyjęty wprost z fabrycznego designu. To mocne nawiązanie do stylu klasy robotniczej, w zupełnie nowym wydaniu, adresowanym do młodych – kreatywnych, których energia stanowi zapalnik do działań współczesnego miasta.

Punktem wyjścia do propozycji na sezon jesień-zima 2013/2014 były zdjęcia Łodzi z lat 40., wykonane w elektrociepłowni EC1. Projektantka w niezobowiązujący sposób nawiązuje do mody tamtych lat, pokazując ją w nowej, luksusowej odsłonie. Agata Wojtkiewicz stawia w kolekcji na oversizowe sylwetki nawiązujące do wygodnych ubrań klasy robotniczej. Dominują proste, monochromatyczne formy, bez zbędnych ozdobników. W „EC” znajdziemy zarówno jedwabne kombinezony, jak i surowy jeans, a także pikowane tkaniny. Te ostanie wykorzystane zostały w formie aplikacji oraz jako ekskluzywna wersja roboczych „waciaków”, w których pikowana tkanina łączona jest z naturalną skórą. Dużą rolę w kolekcji odgrywa właśnie dobór materiałów. Uwagę przykuwa srebrna techniczna tkanina pokryta metaliczną folią. Projektantka często sięga również po ekskluzywną wełnę i kaszmir w dość niespotykanych kolorach.

„Ta kolekcja to wyraz mojej słodko-gorzkiej miłości do miasta, w którym się wychowałam. Odzwierciedlanie tych uczuć znajdziemy chociażby w kolorystyce ubrań: od mrocznych odcieni  szarości i granatu, po słodkie i naiwne róże oraz błękity” – powiedziała projektantka Agata Wojtkiewicz. Uzupełnienie kolekcji stanowią wełniane swetry. Ich szara, stonowana kolorystyka oraz prosta, wygodna forma, skontrastowane zostały z seksownymi pęknięciami i dużymi dekoltami. Na uwagę zasługują również kolorowe nadruki, które pojawiają się na prostych podkoszulkach. Zdjęcia użyte w grafice, pochodzące ze zbioru „Energia Czasu” z archiwum Dalki, to odwołanie do przemysłowej historii Łodzi, a także nowej tożsamości miasta.

Share on Facebook Send on Messenger Share by email
Autopromocja
Autopromocja

ZAMÓW

WYDANIE DRUKOWANE E-WYDANIE
  • Polecane
  • Popularne
  • Najnowsze