Psychologia Styl Życia Seks Parenting Moda i uroda Zdrowie Przepisy Kultura Rozwój Księgarnia Sklep Cyfrowy

Dieta dla zdrowych włosów

123rf.com
13 listopada 2015 in Moda i uroda by redakcja
Obecność witamin i minerałów w naszej diecie jest niezbędna do prawidłowego funkcjonowania organizmu. Sposób odżywiania wpływa także na stan i wygląd włosów.

Jakie elementy powinny znaleźć się w naszej diecie?

1. Witamina A – jej niedobór może skutkować suchymi i łamliwymi włosami; występuje w produktach pochodzenia zwierzęcego, np. w wątróbce, tranie, mleku i innych produktach mleczarskich oraz w tłustych rybach.

2. Witaminy z grupy B – występują w wielu produktach, np. w mleku, wątróbce, jajkach, rybach, drożdżach, ciemnym ryżu oraz w różnych owocach: arbuzach, bananach czy  grejpfrutach; witamina B7 zapobiega łojotokowi oraz wzmożonej aktywności gruczołów łojowych; jej niedobór skutkuje wypadaniem włosów, łuszczeniem się naskórka, łupieżem czy tłustą skóra; z kolei niedobór witaminy B9 przyśpiesza siwienie włosów; braki witaminy B12 powodują nadmierne wypadanie włosów.

3. Witamina C – stymuluje przepływ krwi, a tym samym zwiększa dopływ składników odżywczych do cebulek włosów; witamina C znajduje się w świeżych owocach, ale również w kiszonej kapuście, natce pietruszki czy w czarnej porzeczce.

4. Witamina E – nazywana witaminą młodości, jej niedobór często powoduje wypadanie  włosów; wytwarzana jest tylko przez rośliny dlatego znajdziemy ją przede wszystkim w olejach, ale również w orzechach czy liściach zielonych roślin: sałaty, szpinaku i kapusty.

5. Cynk – odpowiedzialny za zdrowe włosy oraz ich dobrą kondycję; źródłem cynku jest chude mięso oraz w ryby, znajduje się też w roślinach strączkowych np. fasoli, grochu czy bobie.

6. Magnez – jego niedobór ma duży wpływ na wypadanie włosów, odpowiada również za kruchość i nadmierną suchość struktury włosa; ten minerał znajduje się m.in. w kaszy

7. Miedź – niedobór może przyspieszać proces starzenia oraz siwienia włosów, z kolei nadmiar może być toksyczny; miedź występuje m.in. w orzechach, nasionach słonecznika, pestkach dyni oraz zielonych warzywach.

8. Żelazo – ma wpływ na prawidłową budowę włosa, a jego niedobór może powodować kruchość, łamliwość czy nadmierne wypadanie włosów; produkty, które są bogatym źródłem żelaza to wątróbka, mięso indyka i kurczaka, fasola, lub zielone warzywa liściaste.

„Oprócz prawidłowej diety działającej od wewnątrz, warto również wzmacniać włosy od zewnątrz za pomocą odpowiednich kosmetyków. Produkty Montibello z linii Treat NaturTech opracowane zostały zgodnie z koncepcją Tricho Nutrition – Dieta Dla Włosów, która zawiera potężną mieszankę aktywnych składników niezbędnych dla włosów. Stanowią ją starannie wyselekcjonowane substancje naturalnego pochodzenia oraz technologie najnowszej generacji, które łączą się i w inteligentny sposób uwalniają elementy odżywcze niezbędne dla prawidłowej struktury włosa”, radzi Jarosław Ciesiółka, wieloletni ekspert fryzjerski Montibello.


Uwaga konkurs! Przywróć młody wygląd na dłużej – wygraj zabieg preparatem Facetem w klinice Estetica Nova!

Atrakcyjna, młodo wyglądająca twarz to pragnienie większości z nas. Szeroki wybór oferty zabiegów anti-aging sprawia, że coraz więcej kobiet korzysta z możliwości niechirurgicznego poprawienia urody, ...

Konkurs z okazji Dnia Matki: Ministerstwo Dobrego Mydła

Każdego dnia, kiedy otwieramy naszą małą pracownię, myślimy nie tylko o tym, co danego dnia mamy do zrobienia, ale i o produktach, które jeszcze nie ...
zamknij [x]

POLECANE KSIĄŻKI