Dlaczego francuskie kosmetyki cieszą się tak dużym powodzeniem?

Fot. iStock

Naturalne składniki, jakość, dobrze dobrany skład i zmysłowy, urzekający zapach – z takimi hasłami kojarzymy zwykle francuskie marki. Od lat podbijają rynek na całym świecie i przekonują do siebie miliony kobiet. W Polsce znamy i używamy większość z nich. Warto jednak niektórym markom przyjrzeć się bliżej.

Zacznijmy od krótkiej rozmowy z Marie-Hélène Lair, Dyrektor Komunikacji Naukowej Clarins:

Co wyróżnia francuskie kosmetyki? Dlaczego cieszą się na świecie tak wielkim powodzeniem i uznaniem? Dla wielu osób są przecież bezkonkurencyjne…

Marie-Hélène Lair : Marki francuskie są cenione za swoją kreatywność i gwarancje jakości produktów. Francuskie normy jakości, bardzo często stanowiły inspirację dla obecnych europejskich standardów jakości. Francuskie doświadczenie w wielu dziedzinach jest owocem dziesiątek jeśli nie setek lat know-how. Wiedza ta czerpała inspirację z wielu kontynentów, gdzie Francja była obecna: różne kultury czy rzemiosło inspirowały przez wieki artystów i francuskich producentów. Francja jest również punktem odniesienia w wielu dziedzinach jeśli chodzi o elegancję, czy styl.

Jaką tradycję mają Francuzi w tworzeniu kosmetyków (pierwsze kremy, balsamy)? Perfumy, olejki wiadomo, że tworzyli od wieków, ale przyszedł czas na „rozszerzenie oferty”.

MHL : Tradycja pielęgnacji we Francji pochodzi głównie od tradycyjnych receptur sprzedawanych i przygotowywanych w aptekach. Wiele marek zostało stworzonych właśnie przez farmaceutów, dzięki czemu produkty gwarantowały maksymalną skuteczność i tolerancję dla skóry. Inne marki, takie jak np. Clarins powstawały w instytutach kosmetycznych, łącząc skuteczność produktów z odpowiednimi technikami masażu i specjalnej aplikacji.

Kto pracuje nad składem i recepturami, jakiego rodzaju specjaliści?

MHL : Dział Badań i Rozwoju Clarins (nasze Laboratoria znajdują się pod Paryżem) tworzy ponad 100 ekspertów. Specjaliści Ci tworzą i poszukują składników aktywnych i nowych formuł, aby móc jak najlepiej odpowiadać na potrzeby kobiet na całym świecie. Są to biolodzy, chemicy, farmaceuci-botanicy. Nawiązują oni również partnerskie współprace z ekspertami z najbardziej renomowanych uniwersytetów i jednostek badawczych na świecie, aby wspólnie pracować nad wciąż bardziej innowacyjnymi zagadnieniami badawczymi (ostatni z nich to np. Uniwersytet w Namur w Belgii przy okazji tworzenia nowej linii Extra-Firming oraz wspólne odkrycie tzw. rezerwuarów młodości).

 

Kolejna marka, którą warto przedstawić to Embryolisse – absolutny hit w świecie modelek.

Dermokosmetyki francuskiej marki Embryolisse doceniane są na całym świecie za ich właściwości i składniki pielęgnacyjne. Pierwszy krem odżywczo – nawilżający opracowany został w 1950 roku przez francuskich lekarzy zajmujących się patologią skóry u dzieci. Przez lata był na topie listy sprzedawanych kremów aptecznych. Francuzi aż do 2001 roku nie chcieli dystrybuować go za granicę. Do tej pory, zgodnie z tradycją, fabryka Embryolisse znajduje się w centrum Paryża, a kolejne pokolenie Francuzek sięga po sprawdzone, bezpieczne kosmetyki. Przekazywane z pokolenia na pokolenie, polecane przez dermatologów, uwielbiane przez paryżanki i gwiazdy takie jak Anja Rubik, Scarlett Johansson czy Catherine Devenue. Receptura sprawia, że kremy nie tylko doskonale nawilżają skórę, ale przede wszystkim nie powodują żadnych uczuleń i podrażnień. Dlatego też zostały docenione przez wizażystów malujących dla najbardziej znanych francuskich domów mody oraz szybko stały się narzędziem pracy wizażystów na całym świecie.

 

Laboratoria Filorga to ekspert w dziedzinie przeciwstarzeniowej

FILORGA to francuskie laboratoria, które od ponad 30 lat dostarczają innowacyjnych rozwiązań do walki z procesami starzenia się skóry, zarówno w dziedzinie dermokosmetyków, jak i zabiegów medycyny estetycznej anti-aging.

Geneza marki FILORGA sięga roku 1978, kiedy Michel Tordjman francuski lekarz medycyny estetycznej oraz biolog molekularny zainteresował się wykorzystaniem mezoterapii
do rewitalizacji i odmładzania skóry. Jego badania zaowocowały powstaniem preparatu
do mezoterapii iniekcyjnej – NCTF®, który łączy cząsteczki kwasu hialuronowego
z substancjami odżywczymi, takimi jak witaminy, minerały oraz aminokwasy. Aktualnie to jeden ze sztandarowych produktów FILORGA LABORATOIRES, dzięki któremu dermatolodzy oraz lekarze medycyny estetycznej mogą osiągnąć wyjątkowe efekty odmłodzenia, poprawy jakości skóry oraz wypełnienia drobnych zmarszczek u swoich pacjentów.

W laboratoriach marki FILORGA powstał również m.in. Glykopeel – pierwszy kwas glikolowy przeznaczony do peelingów chemicznych.

W 2006 roku markę FILORGA LABORATOIRES przejął Didier Tabary, który do dzisiaj kontynuuje misję poprzednika i dba, aby preparaty marki Filorga, zarówno do zabiegów, jak i pielęgnacji domowej, spełniały najwyższe standardy współczesnej dermatologii i medycyny estetycznej.

Filorga to również zaawansowane technologicznie dermokosmetyki, które wykorzystują najnowsze odkrycia medycyny estetycznej oraz dermatologii, a ich skuteczność potwierdzona wieloma badaniami klinicznymi to wynik nie tylko innowacyjnych składników, ale również przełomowych metod dostarczania ich w głąb skóry, co zapewnia ich działanie również na poziomie komórkowym.

Zabiegi i dermokosmetyki Filorga Laboratoires są dziś obecne w ponad 68 krajach na całym świecie, w 10 tysiącach gabinetów medycyny estetycznej oraz w 8 tysiącach punktów sprzedaży.

 

Markę NUXE z kolei doceniła już niejedna Polka:

Historia NUXE to tak naprawdę moja historia. To moja aspiracja jako fundamentalna potrzeba, którą wzmacniałam i podążałam za nią. Rozwijanie marki NUXE opierało się o zaufanie: do siebie samej, moich przekonań, tego, co czuję – jednym słowem: podążanie za instynktem. Kiedy wprowadzałam do sprzedaży suchy olejek Huile Prodigieuse®, nie przeprowadzałam badań rynkowych dotyczących jego konsystencji, zapachu czy sposobu aplikacji, a mimo to każdego dnia na całym świecie sprzedają się miliony buteleczek.

Kiedy razem z zespołem wpadliśmy na pomysł gamy Crème Fraîche® de Beauté – nowatorskiego konceptu nawilżania skóry, którego założeniem była skuteczność działania produktu, jak i przyjemność aplikacji – nikt nie przewidział, że stanie się dla wielu kobiet sugestywnym kosmetykiem.

Następnie nadszedł moment, kiedy zapragnęłam stworzyć miejsce uosabiające wszystkie wartości NUXE. Wiedziałam, że chcę osiągnąć to, czym jest dzisiejsze Spa Montorgueil®: wyjątkowym doświadczeniem w centrum Paryża. To miejsce oferuje kobietom odnowę, relaks i odnalezienie kontaktu z sama sobą – ta myśl przyświecała konceptowi NUXE SPA. 15 lat podążania za moim instynktem.

Dziś mój zespół kultywuje wartości, w które wierzę. Słuchają swojej intuicji, aby mieć pewność, że produkty NUXE z sukcesem łączą formuły pobudzające zmysły, pełne sił natury i naukowej technologii.

Kiedy nasi naukowcy odkrywali kwiat passiflory, instynktownie wiedzieli, że mogą wykorzystać jej niezwykłe właściwości w celu osiągnięcia młodego wyglądu skóry. Tworząc gamę NUXE SUN- szczególnie jeden zapach przykuł naszą uwagę: wyjątkowy, wyróżniający się z tłumu…

Codzienne doświadczanie zapachu i konsystencji kremu jest rytuałem, pomagającym kobietom na kontakt z wewnętrznym ‘ja”.

NUXE od zawsze był blisko kobiet, poprzez odmowę poddania się presji przymusu konformizmu i wyprodukowanego przez przemysł kosmetyczny typu urody.

Wierzymy, że kobiety intuicyjnie wiedzą, co jest dla nich najlepsze. Naszą misją jest pomóc im dotrzeć do tego instynktu i zaufać mu, by mogły wyrazić swoje własne, unikalne piękno.

Instynkt jest nową mocą. Siłą, którą wszyscy powinniśmy słuchać i ją wzmacniać, ponieważ piękno pochodzi z instynktu. Instynktowne piękno (Instinctive Beauty).


Aliza Jabès
CEO i założycielka Nuxe Group