Myszka Minnie ikoną stylu

Światowej sławy projektanci – wśród nich Dior, Gucci, Miu Miu, Jake & Dinos Chapman dla Louis Vuitton – stworzyli projekty kultowych uszu Myszki Minnie!

Wpływowy magazyn o modzie „LOVE” ogłosił w lipcu Myszkę Minnie gwiazdą okładki najnowszego wydania. To pierwsza fikcyjna postać, której udało się zdobyć miejsce na pierwszej stronie tego pisma. Modowe wariacje na temat uszu Minnie i jej designu zaprezentowali czołowi projektanci mody: Dior, Gucci, Loewe, Marc by Marc Jacobs, Miu Miu oraz Jake & Dinos Chapman dla Louis Vuitton. Pięć światowej klasy modelek: Edie Campbell, Cara Delevigne, Georgia May Jagger, Rosie Huntington-Whiteley oraz Chiharu Okungi założyło uszy ikony Disneya.

reklama

Wygląd Minnie zmienia się z dekady na dekadę, jednak pewne elementy charakterystyczne dla tej postaci pozostają niezmienne: grochy, kokardy oraz bufki. Detale te wykorzystywały już najznakomitsze domy mody jak Dolce&Gabbana czy Lanvin. Również i tym razem znalazły one odzwierciedlenie w pracach artystów.

W marcu 2013 r. także polscy projektanci stworzyli kreacje i dodatki, inspirowane ponadczasową postacią myszki. We współpracy z The Walt Disney Company Polska powstał projekt „Minnie – Ikona stylu”. W kolekcji znalazły się: tunika, dwa naszyjniki oraz pierścionek i skórzane rękawiczki-mitenki (Joanna Misztela), jedwabna sukienka koktajlowa (Asia Wysoczyńska), eleganckie buty na wysokim obcasie (Aga Prus), naszyjnik (Jakub Żeligowski) oraz torebka, apaszka i różnokolorowe breloki (CADO).