Przygotowania do wakacji na plaży

Na to jak będziemy prezentować się na plaży pracujemy – niestety – przez cały rok. Nie wystarczy heroiczny „zryw” na 2 tygodnie przed urlopem, by prezentować się olśniewająco w skąpym bikini Bardzo ważna jest odpowiednio zbilansowana dieta, zabiegi pielęgnacyjne i aktywność fizyczna.
Aby zadbać o organizm kompleksowo, oprócz właściwych nawyków żywieniowych, potrzebny nam jest również systematyczny ruch, odpoczynek oraz odpowiednia pielęgnacja.

Jędrne ciało i zbilansowana dieta

Gwiazdy w swoich lifestylowych poradnikach podpowiadają nam co robić, by dobrze czuć się we własnej skórze. Wzorem godnym naśladowania jest bez wątpienia Anna Lewandowska. Z wykształcenia jest specjalistką ds. żywienia i zdrowego stylu życia. Mistrzyni świata w karate tradycyjnym prowadzi blog „Healthy Plan by Ann”, w którym podpowiada, jak zdrowo się odżywiać oraz ćwiczyć. Oprócz tego jest żywym przykładem skuteczności promowanych przez siebie rozwiązań.

W czasie upałów pijmy wodę, herbaty ziołowe i świeżo wyciskane soki. Korzystajmy z dobrodziejstw natury, jedząc kiełki, przygotowując pyszne koktajle owocowo-warzywne, komponując małe, dobrze zbilansowane posiłki. Zapewnianie wszystkich, niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania składników odżywczych (witamin, mikro i makroelementów, białek, tłuszczów i węglowodanów) naszemu organizmowi sprawi, że na efekty nie będziemy musieli długo czekać. Odwdzięczy się nam on piękną cerą, gęstymi włosami i mocnymi paznokciami.

Aby ciało było w dobrej kondycji a skóra przyjemnie i atrakcyjnie jędrna, nie możemy zapominać o aktywności fizycznej. To podstawa dobrego samopoczucia oraz wyśmienitego zdrowia. Jak dowiadujemy się z portalu party.pl wiele znanych osobistości właśnie takiemu trybowi życia zawdzięcza piękny wygląd.

Nawilżanie, złuszczanie i regeneracja

Niewłaściwa ochrona przed słońcem spowoduje, że skóra będzie odwodniona, szorstka i zniszczona. Dlatego tak ważne jest regularne nawilżanie, stosowanie peelingów, olejków naturalnych oraz masaży. Pamiętajmy, że masowanie to więcej niż połowa sukcesu codziennej pielęgnacji. Skóra regularnie poddawana tego typu zabiegom jest lepiej ukrwiona, napięta i wygląda młodziej, dlatego poświęćmy 5 minut więcej na wsmarowanie balsamu czy kremu do twarzy.

Peelingi możemy wykonać samodzielnie np. używając fusów po kawie lub dodając do ulubionego żelu pod prysznic cukier lub grubą sól. Dobry krem nawilżający i balsam to podstawa pielęgnacji. Jeżeli skóra jest bardzo zniszczona warto stosować te zawierające kwas hialuronowy. Substancja ta występuje naturalnie w naszej skórze a jej zadanie polega na tym, aby dogłębnie nawilżać i regenerować naskórek.

Pamiętajmy również o delikatnej skórze dłoni i paznokciach, która wymaga od nas szczególnej troski – regularnego manicure, kremu nawilżającego oraz peelingów i masek (co najmniej raz w tygodniu).

Ponadto chrońmy skórę i włosy przed promieniowaniem UV, używając kremów z filtrem, odżywek oraz nośmy modne słomkowe kapelusze.

Depilacja i bikini

Najpopularniejszą metodą usuwania zbędnego owłosienia jest golenie. Na używanie wosku oraz mechanicznych depilatorów decydujemy się zdecydowanie rzadziej. Pamiętajmy, by w dążeniu do idealnie gładkiej skóry nie zapominać o zachowaniu higieny oraz właściwej pielęgnacji. Podrażnienia czy zadrapania nie będą elegancko prezentowały się w towarzystwie skąpego bikini, dlatego dbajmy o własną skórę przed depilacją, używając peelingów, a następnie nakładając balsamy łagodzące.