1. Zwierciadlo.pl
  2. >
  3. REKLAMA

Re-Act Fashion - moda w wersji Eko

</a> Projekt P. Bojór /fot. AKPA
Projekt P. Bojór /fot. AKPA
Twórczy recykling szturmem wdarł się do świata mody. Odpowiedzialność społeczna i ekologia stały się wyznacznikiem stylu dla wielu projektantów. Sukienka z rurek elektroizolacyjnych jako kreacja na czerwony dywan? Czemu nie

Prawdziwe święto modnych i ekoświadomych już 26 października w Łodzi. Re-Act Fashion po raz trzeci wyłoni najlepszego recyklingowego projektanta oraz oficjalnie rozpocznie polski Tydzień Mody. Gwiazdą wieczoru została brytyjska marka Goodone.

Tegoroczny Re-Act Fashion zagości w andel's Hotel Łódź, który był gospodarzem tego wydarzenia już podczas pierwszej edycji. Galę otworzy pokaz młodej awangardowej projektantki, Sylwii Rochali. Kariera Rochali nabrała tempa od zwycięstwa na Re-Act w 2009 roku. Jej kolekcje są regularnie pokazywane na polskim Tygodniu Mody. W lipcu jej prace zostały zaprezentowane na Berlin Fashion Week. Podczas Re-Act Fashion 2011 będzie można zobaczyć także modele z najnowszej kolekcji „X-ray”, która skupia się na ciele ludzkim pojmowanym jako dualizm cienkiej, przezroczystej skóry i ciężkiego organizmu leżącego pod nią. Rochala zapowiada, iż jej pokaz przełamie pojęcie „kolekcji”, prezentując zróżnicowane stylistycznie i tematycznie ubrania, których wspólnym mianownikiem będzie oryginalne wykorzystanie metod recyklingowych.

</a> Projekt P. Bojór /fot. AKPA Projekt P. Bojór /fot. AKPA

Finałową dwudziestkę projektantów wyłonionych w pierwszym etapie konkursu Re-Act Fashion oceniać będzie jury pod przewodnictwem Olgi Nieścier (VIAMODA). Najlepszy z najlepszych otrzyma statuetkę Re-Kreatora oraz nagrodę Prezydenta Miasta Łodzi w wysokości 15.000 zł. Kreacje wykonane z surowców wtórnych oceniane będą surowym okiem przez: Bartka Michalca (ZUO Corp.), Joannę Paradecką (Paradecka Hand Remade), Michała Zaczyńskiego (Newsweek), Monikę Onoszko (onoMono), a także wokalistkę Ramonę Rey. Galę poprowadzi aktorka i piosenkarka Ada Fijał, która już wspierała projekt zasiadając w jury poprzedniej edycji. Wraz z Adą na scenie zobaczymy Mateusza Szymkowiaka, dziennikarza i prezentera znanego m. in. z programu „The Voice of Poland”.

Pokaz gwiazdy wieczoru należy do brytyjskiej marki Goodone. Jest to wielokrotnie nagradzany w całej Europie duet projektantek tworzących z poszanowaniem środowiska naturalnego. Goodone to marka odpowiedzialna społecznie, wcielająca w życie wartości ekologiczne i wykorzystująca surowce wtórne. Ubrania sygnowane logo Goodone są przykładem nowoczesnego i wysublimowanego designu, pozostającego w zgodzie z nurtem upcyclingu. Zaproszeni goście będą mogli podziwiać ich najnowszą kolekcję.

Po najświeższe informacje oraz garść recyklingowych inspiracji zapraszamy na Facebooka oraz na oficjalną stronę: . Wydarzenie jest organizowane przy wsparciu Urzędu Miasta Łodzi.

Share on Facebook Send on Messenger Share by email
Autopromocja
Autopromocja

ZAMÓW

WYDANIE DRUKOWANE E-WYDANIE
  • Polecane
  • Popularne
  • Najnowsze