Uwaga na MUMU

MUMU to dwójka przyjaciół, których połączyło marzenie o stworzeniu marki, która odmieni polską, szarą ulicę. Dziś, ich kolorowe torebki noszą także gwiazdy.
Wysoka jakość wykonania, minimalizm i geometria – to cechy charakterystyczne dla ich projektów. Właściciele marki lubią bawić się formą, łącząc przy tym miejski szyk z elegancką.

reklama

Co było pierwszą rzeczą, jaką zaprojektowaliście, skąd pomysł na własną markę?

Jest to konsekwencja naszego dotychczasowego życia. Od zawsze nasze myśli krążyły wokół własnej inicjatywy, a moda to branża, w której dobrze się czujemy. Jesteśmy estetami, lubimy piękne rzeczy, cenimy sobie dobrą jakość, a w Polsce zawsze brakowało nam marki, która trafiałaby w nasze upodobania. Kolekcje MUMU są odzwierciedleniem naszego gustu i wiele o nas mówią. Decydującym momentem były wakacje we Włoszech, podczas których kupiliśmy kawałek pięknej skóry saffiano. Wtedy szybko podjęliśmy decyzję, że torby będą tym, czym się zajmiemy. Pierwszą rzeczą, którą zaprojektowaliśmy było etui na komputer i damska torba-kuferek. Dziś nasza oferta jest bardziej obszerna i nie mamy zamiaru na tym poprzestawać.

Skąd czerpiecie inspirację do nowych kolekcji?

Lubimy robić rzeczy unikalne, nowatorskie. Nieustannie obserwujemy polską rzeczywistość, szukamy luk, które czekają na wypełnienie – to jest dla nas największą motywacją do działania. Gdy mamy już pomysł na produkt, wchodzimy na wysokie obroty w pracy i powstają kolekcje. W takim twórczym amoku inspirację można znaleźć w każdym elemencie codziennego życia. To może być przyroda, architektura bądź jakaś szczególna kobieta napotkana na ulicy.

Co jest dla Was najistotniejsze przy powstawaniu kolekcji?

Jakość i nasza intuicja. Lubimy rzeczy proste i eleganckie, o geometrycznej formie, modernistyczne i funkcjonalne. Lubimy się wyróżniać, choć w subtelny sposób. Nie szokujemy. Stawiamy na wysoką jakość, proste wzory i kolor. Kierujemy się własnym poczuciem estetyki i uważamy, że to jedyna trwała recepta na sukces.

Jak wygląda proces produkcji Waszych torebek?

Nasze torby są szyte w Polsce i jest to dla nas bardzo istotne. Produkcja w Polsce zapewnia nam najwyższą jakość i możliwość uczestniczenia w procesie powstawania toreb od początku do końca. Nasze produkty powstają w dużej mierze ręcznie i są wykonane przez ludzi z wieloletnim doświadczeniem. Korzystamy z włoskich skór, które w większości osobiście selekcjonujemy i sprowadzamy, by mieć pewność, że trafią do nas tylko materiały z najwyższej półki. Szukamy skór o pięknych fakturach i kolorach, ale także, co ważne, miłych w dotyku.

Jak opisalibyście kobietę marki MUMU?

Kobieta marki MUMU jest ambitna i pewna siebie. Chcemy trafić do kobiet, które wybierają świadomie, które wiedzą co im się podoba i nie podążają ślepo za trendami, a cenią jakość, piękno i elegancję, które są zawarte w prostocie.

Jak oceniacie polski przemysł modowy i jak widzicie jego przyszłość?

Naszym zdaniem polski przemysł modowy jest perspektywiczny, choć jeszcze wiele nauki przed nami. Ubolewamy nad tym, że w polskiej modzie wciąż pokutują kompleksy względem zachodnich projektantów i niewiele osób ma odwagę, by zaryzykować i spróbować zawojować zagraniczne rynki. Na szczęście w ten świat wkracza nowe pokolenie ludzi, którzy nie widzą ograniczeń i są bardzo ambitni. Cieszymy się z ich sukcesów i z przyjemnością patrzymy na powoli budującą się markę „Made in Poland”. Jesteśmy przekonani, że w przyszłości polska kreatywność będzie miała silną pozycję w Europie i w tym gronie nie zabraknie także MUMU.

Torebki MUMU są dostępne na SHWRM.PL.