Psychologia Styl Życia Seks Parenting Moda i uroda Zdrowie Przepisy Kultura Rozwój Księgarnia Sklep Cyfrowy

Zabiegi pielęgnacyjne po treningu

fot.123rf
21 marca 2017 in Moda i uroda by redakcja
Niezależnie od tego, czy po zajęciach sportowych czujesz się przyjemnie zmęczona, czy przeciwnie – jesteś pełna energii, odśwież i zregeneruj ciało. Pomogą Ci w tym przyjemnie pachnące kosmetyki.

Czas po intensywnych zajęciach sportowych czy nawet lekkich ćwiczeniach w zaciszu domowym to dobry moment, aby zająć się troskliwiej sobą. Wykorzystaj go na automasaż, wklep ulubiony balsam, po prostu rozpieszczaj ciało.

Lekko i świeżo

Po wysiłku fizycznym skóra jest silnie przekrwiona, a ciało spocone, dlatego zabiegi pielęgnacyjne zacznij od… mycia. Leżenie w wannie pełnej ciepłej wody jest co prawda przyjemnie odprężające dla mięśni, jednak może być też rozleniwiające, a nawet obciążające – np. dla serca. Dlatego jeśli kąpiel, to niezbyt gorąca, a jeszcze lepiej prysznic. Ciepły, ale nie gorący tusz, a na koniec kilka naprzemiennych natrysków raz z zimnej, raz z ciepłej wody – orzeźwią ciało. Będzie to też przygotowanie do dalszych zabiegów pielęgnacyjnych. Jeśli potrzebujesz pobudzenia energii, wykorzystaj do mycia żel pachnący cytrusami. Ich soczysty zapach wspaniale pobudza do działania i poprawia nastrój. A gdy po ćwiczeniach chcesz się już tylko zrelaksować, wybierz kosmetyk myjący o bardziej kojącym czy zmysłowym zapachu: miodu, wanilii, fig, lawendy. Otuli cię ciepłymi, odprężającymi nutami. Teraz jest też dobra okazja, aby zastosować peeling. Jeśli wcześniej biegałaś, szczególnie starannie usuń zrogowaciały naskórek ze stóp. Pod wpływem nacisku pięty szybciej twardnieją, zatem od razu zapobiegniesz zgrubieniom. Uważaj tylko z gruboziarnistymi lub mocno rozgrzewającymi preparatami (np. z cynamonem). Po ćwiczeniach krążenie jest już i tak pobudzone, zatem nie przesadzaj z pocieraniem naskórka, nie chcesz przecież podrażnić skóry czy doprowadzić do rozszerzenia naczynek.

Pachnące przyjemności

Po wyjściu spod prysznica delikatnie osusz ciało, a następnie sięgnij po dezodorant, który zapewni ci świeżość na resztę dnia czy wieczoru. Absolutnie niezawodny jest antyperspirant, ale skoro intensywne pocenie masz już za sobą, możesz też wybrać mniej intensywny preparat.

Na koniec przychodzi czas na kosmetyk pielęgnacyjny. Teraz, po wysiłku fizycznym, ciało doskonale wchłonie składniki odżywcze z mleczka nawilżającego czy balsamu. Jeśli chcesz się szybko ubrać i wyjść (np. w fitness clubie), sięgnij po lżejszy preparat, który błyskawicznie wniknie w ciało. A gdy masz czas i lubisz kosmetyki o bardziej bogatej konsystencji, wybierz gęste masło czy balsam. Wcieraj je w skórę kolistymi ruchami, delikatnie masując całe ciało. Zaczynaj od stóp i dłoni, w kierunku serca. Wykorzystaj ten czas na delikatny, odprężający automasaż. Wystarczy kilka minut, a poczujesz się przyjemnie zrelaksowana. Niech takie drobne rytuały na stałe zagoszczą w twoim sportowym grafiku. Teraz jest też najlepszy czas na wklepanie kosmetyku antycellulitowego, bo skóra lepiej go wchłonie i wykorzysta. Na rynku są już dostępne preparaty, które pomagają spalać tkankę tłuszczową, przeznaczone do stosowania i przed wysiłkiem fizycznym, i po nim.

Tekst pochodzi z wydania specjalnego Sens dla Ciała


Rajskie ptaki w Twoim ogrodzie

Wiosna i lato to czas wyjątkowych spotkań na świeżym powietrzu. Garden party czy weekendowe przyjęcia z bliskimi na tarasie mają swój niepowtarzalny i bezpretensjonalny urok. ...

Wywiad SENSu: Joanna Brodzik

Na prośby widzów wróciła właśnie na plan szóstego sezonu serialu z cyklu „Nad rozlewiskiem”, na prośbę naszej redakcji po raz trzeci pojawiła się na okładce ...
zamknij [x]

POLECANE KSIĄŻKI