Rodzice nie mają pomocy w zakresie zdrowego żywienia dzieci

Aż 78 procent polskich matek nie ma wsparcia ze strony profesjonalistów w zakresie zdrowego odżywiania dzieci, a wiedzę na ten temat czerpie głównie z internetu. To wyniki najnowszego badania, przeprowadzonego w Polsce na zlecenie marki Beko*. Ta sytuacja już wkrótce może się zmienić, dzięki zainicjowanej przez firmę kampanii, do której zaprosiła dietetyków i piłkarzy klubu FC Barcelona.

Według Światowej Organizacji Zdrowia, w ciągu najbliższych siedmiu lat liczba otyłych dzieci na całym świecie może wynieść nawet 70 milionów. Konieczne jest podjęcie kroków, by ograniczyć ten problem. Wyzwanie podejmuje marka Beko. W kwietniu rusza polska odsłona globalnej kampanii #jedzjakmistrz (ang. Eat Like A Pro), która ma dostarczyć rodzicom wsparcia w zakresie zdrowego żywienia dzieci, a najmłodszych przekonać do tego, że warto jeść to, co ich mistrzowie. Zawodnicy najsłynniejszego na świecie klubu piłkarskiego to wszak idole nie tylko chłopców, ale też dziewczynek. – Dieta dziecka, podobnie jak dieta piłkarza, powinna być bardzo zrównoważona. Sportowcom potrzebna jest do tego, by osiągali jak najlepsze wyniki, a dzieciom – aby prawidłowo się rozwijały – mówi Agnieszka Mielczarek, coach zdrowia i jedna z ambasadorek kampanii #jedzjakmistrz w Polsce.

Akcja skierowana jest przede wszystkim do rodziców dzieci w wieku szkolnym i przedszkolnym. Specjalnie dla nich dietetycy FC Barcelony opracowali kilkadziesiąt urozmaiconych przepisów. To propozycje na wszystkie posiłki w ciągu dnia, łatwe do przygotowania, podane w atrakcyjnej formie. Poza kulinarnymi receptami na zdrowe, smaczne dania i przekąski, jest też dużo cennej wiedzy.

Z przeprowadzonego w Polsce na zlecenie Beko badania wynika, że ponad 3/4 matek nie ma wsparcia ze strony ekspertów (lekarzy, dietetyków, nauczycieli czy instytucji) w zakresie zdrowego odżywiania dzieci. Aż 73 procent z nich wiedzę na ten temat czerpie z internetu. Innymi najczęściej wymienianymi źródłami są media społecznościowe (35 procent), poradniki (33 procent) oraz inni rodzice (27 procent). Tylko 1 na 10 matek ma wsparcie lekarza rodzinnego, a na pomoc ze strony innych specjalistów może liczyć jeszcze mniejszy odsetek.

– Widzimy głęboki sens w zainicjowanej przez nas kampanii – mówi Michał Grzeliński, Beko Marketing Director East Europe. – Dajemy wiedzę ekspercką ze strony dietetyków FC Barcelony, inspirujemy poprzez zawodników klubu i wreszcie pokazujemy, jak ułatwić sobie przygotowanie zdrowych posiłków. Jesteśmy przekonani, że połączenie tych trzech składowych przyniesie pożądane rezultaty. Naszą akcję kierujemy nie tylko do rodziców, ale również do najmłodszych.

Inauguracja polskiej odsłony kampanii Beko #jedzjakmistrz odbyła się 16 kwietnia w GoCook Akademii Kulinarnej od Beko w Warszawie. O projekcie opowiadali przedstawiciele marki oraz jego polscy ambasadorzy: Karolina Malinowska, Monika Mrozowska, Agnieszka Mielczarek i blogerzy Tasteaway. Po konferencji prasowej był czas na wspólne gotowanie i wypróbowanie wybranych przepisów od dietetyków FC Barcelony.

Więcej informacji o kampanii Beko #jedzjakmistrz można znaleźć na stronie internetowej: www.beko.pl/jedzjakmistrz, a spot ją promujący dostępny jest na Youtubie: https://www.youtube.com/watch?v=Axpo-ZVK_3E.

Dodatkowe informacje:

Dzieci jedzą to, co ich mistrzowie – to myśl przewodnia kampanii Beko #jedzjakmistrz (ang. #EatLikeAPro), realizowanej przez Beko z udziałem zawodników i ekspertów klubu FC Barcelona. Prowadzona na całym świecie akcja ma pomóc rodzicom w zdrowszym żywieniu ich dzieci. Dietetycy klubu opracowali kilkadziesiąt przepisów na zdrowe, smaczne dania dla najmłodszych, a piłkarze zachęcają do ich wypróbowania i włączenia do diety. W Polsce na zlecenie Beko przeprowadzone zostało dodatkowo badanie dotyczące nawyków żywieniowych dzieci. Marka, wspólnie z ekspertami i zawodnikami FC Barcelony, poprzez kampanię Beko #jedzjakmistrz podejmuje walkę z jednym z największych wyzwań współczesnego stulecia – problemem rosnącej otyłości wśród dzieci.

*Źródło: Zymetria, badanie ilościowe przeprowadzone na zlecenie marki Beko, realizowane techniką CAWI na panelu internetowym w grupie matek w wieku od 25 do 45 lat.