Psychologia Styl Życia Seks Parenting Moda i uroda Zdrowie Przepisy Kultura Rozwój Księgarnia Sklep Cyfrowy

Sposoby na niejadka

123rf.com
3 marca 2016 in Parenting by redakcja
„Nie chcę!”, „Już nie mogę!”, „Mogę już iść się pobawić?” To chyba  najczęstsze słowa, które padają z ust każdego niejadka, mimo że rodzice dwoją się i troją, aby dziecko zjadło przygotowany  posiłek. Jak sobie z tym poradzić?

Justyna Pląskowska, która na co dzień specjalizuje się w prowadzeniu warsztatów dla najmłodszych z zakresu zdrowego żywienia, a także samodzielnego kreowania sztuki kulinarnej w Akademii Kulinarnej Whirlpool we Wrocławiu, zdradziła kilka sposobów na kształtowanie zdrowych nawyków żywieniowych dzieci.

Regularny tryb podawania posiłków. To pozwoli utrzymać stały poziom glukozy we krwi i prawidłową pracę żołądka oraz masę ciała. Ważne jest również spożywanie posiłków razem z dzieckiem. Niesie to za sobą same korzyści, a przy okazji zmobilizuje rodziców do zdrowego sposobu odżywiania i regularnego spożywania posiłków. W końcu nikt nie lubi jeść posiłków w samotności, prawda?

Ograniczona liczba przekąsek. Gdyby każdy z rodziców przeliczył kalorie zawarte w niezdrowych przysmakach podawanych dziecku w ciągu dnia, sam doszedłby do wniosku, że jest to jeden z powód niechęci maluchów do głównych posiłków. Każdy powinien dać szansę posmakowania szkrabowi najważniejszych składników żywieniowych, a na przekąski wybierać coś innego niż słodkie batoniki, np. jabłko, marchewkę, dobrej jakości jogurt naturalny ze zdrowymi dodatkami.

Urozmaicone posiłki. Nikt nie lubi monotonii, a szczególnie szybko nudzą się nią najmłodsi. Nawet jeśli obiad zostanie przygotowany na dwa dni, to niezwykle ważne jest, aby kolejnego dnia jego forma została lekko zmieniona. Warto zadbać o różne kolory, formy i tekstury. Nawet popularna kanapka jest świetną opcją na natychmiastowe dostarczenie wielu witamin w jednym posiłku. Warto wykrzesać z siebie nutę kreatywności przy jej przygotowywaniu. Buźka z ogórka, słońce z żółtego sera – możliwości jest nieskończenie wiele. A jeśli dziecko ma problem z jedzeniem owoców, warto podać je w innej postaci. Mus lub sorbet w pełni zastąpi maluchowi surowe owoce.

Picie po posiłku. Jeśli maluch wypije znaczną ilość wody lub innego ulubionego soku przed posiłkiem, w jego brzuszku nie będzie już wolnego miejsca na posiłek

Pozwól dziecku jeść samodzielnie od najmłodszych lat. Nie szkodzi, że naokoło utworzy się chaos lub czas jedzenia nieznacznie się wydłuży. Najważniejsze, że dziecko będzie samo mogło decydować o wielkości kęsów, o kolejności jedzenia poszczególnych produktów. Niech zacznie kojarzyć posiłki jako formę wspaniałej zabawy, a nie przymus.


Jak utrzymać wakacyjny nastrój przez całe lato?

Okres urlopowy zaczął się na dobre, choć niestety, rzadko spędzamy całe wakacje na wyjeździe. Przez większą część lata chodzimy do pracy próbując poczuć wakacyjny klimat ...

Recepta na lęk? „Pokochaj swoje serce”

„Życie jest zaskakująco proste, gdy przestajemy je komplikować.” mówi Dagmara Skalska w swojej najnowszej książce „Pokochaj swoje serce” i przedstawia sposób na pokonanie lęku.
zamknij [x]

POLECANE KSIĄŻKI