1. Zwierciadlo.pl
  2. >
  3. Wychowanie
  4. >
  5. „Anielskie sprawki”- projekt w ramach akcji „Bajka dla Tomka”

„Anielskie sprawki”- projekt w ramach akcji „Bajka dla Tomka”

21 listopada 2011 r. odbyła się premiera słuchowiska „Anielskie sprawki”, bajki autorstwa Agnieszki Przywary, nadesłanej w ramach akcji „Bajka dla Tomka” zorganizowanej w 2010 roku przez Instytut „Pomnik – Centrum Zdrowia Dziecka”. Głosu tytułowym Aniołom użyczyli lekarze Centrum Zdrowia Dziecka, Andrzej Siezieniewski - prezes Zarządu Polskiego Radia SA, Bogusław Piwowar - członek Zarządu TVP S.A., a w rolę narratora wcielił się aktor Maciej Jachowski.

„Anielskie sprawki” to historia chorej dziewczynki – Muszelki, której najlepszymi przyjaciółmi są odwiedzające ją Anioły. Bajka została wybrana ze względu na jej pozytywny przekaz oraz wartości terapeutyczne (spośród ponad 1000 nadesłanych przez pedagogów Zespołu Szkół Specjalnych nr 78 im. Ewy Szelburg – Zarembiny w IPCZD).

Unikatowość projektu polega na tym, że to lekarze z Centrum Zdrowia Dziecka wcielili się w postaci tytułowych Aniołów, bo jak motywuje Maciej Jachowski: „To właśnie lekarze są Aniołami dla dzieci z Centrum Zdrowia Dziecka”. Po raz pierwszy specjaliści w dziedzinie medycyny sprawdzili się w nowych rolach – efekt przenikania się świata medycznego ze światem artystycznym stworzył ciepły klimat, który z pewnością trafi do serc nie tylko małych pacjentów. Dzięki współpracy i zaangażowaniu wielu osób, udało się pokazać inny, bardziej ludzki wymiar medycyny.

Wspomniana akcja „Bajka dla Tomka” miała na celu propagowanie czytania chorym dzieciom, przebywającym w szpitalu. Lekarze wielokrotnie podkreślali znaczenie terapeutyczne bajek w leczeniu ciężko chorych pacjentów. Inspiracją do rozpoczęcia akcji była historia Tomka – pacjenta, który trafił do Centrum Zdrowia Dziecka po ciężkim zatruciu grzybami. Jego walkę o życie śledziła cała Polska, a ze wszystkich stron do szpitala napływały wyrazy wsparcia w postaci rysunków i bajek.

Płyta „Anielskie sprawki” trafiła do sklepów już 21 listopada br. i będzie dostępna w sklepach muzycznych na terenie całego kraju. Całkowity dochód ze sprzedaży przekazany będzie na rzecz Centrum Zdrowia Dziecka. Wszystkie osoby zaangażowane w projekt zrzekły się honorariów. Cały projekt powstał dzięki charytatywnej współpracy wielu podmiotów.

Artystyczną oprawą projektu zajął się Maciej Jachowski, który nie tylko wcielił się w rolę narratora bajki, ale stworzył również - wraz z Rafałem Kulczyckim - utwór „Aniołów czas”, który będzie promował słuchowisko. Do piosenki powstał również teledysk, przy produkcji którego charytatywnie pracowało wiele wybitnych osób.

Projekt powstał przy ogromnym wsparciu Polskiego Radia – całość słuchowiska została nagrana w Polskim Radiu, a wyreżyserowana przez Janusza Kukułę - dyrektora Teatru Polskiego Radia.

Patronat medialny nad projektem objęła Telewizja Polska S.A. oraz Polskie Radio SA

Share on Facebook Send on Messenger Share by email
Autopromocja
Autopromocja

ZAMÓW

WYDANIE DRUKOWANE E-WYDANIE
  • Polecane
  • Popularne
  • Najnowsze