Psychologia Styl Życia Seks Parenting Moda i uroda Zdrowie Przepisy Kultura Rozwój Księgarnia Sklep Cyfrowy

Bubble tea z Bubbleology


23 kwietnia 2012 Newsfood
Tajwańska bubble tea z kultowego londyńskiego baru nareszcie dociera do Warszawy.

Pierwszy na świecie bar Bubbleology został otwarty w zeszłym roku w sercu wyznaczającego trendy londyńskiego Soho. Od swojej premiery jest tłumnie oblegany przez najbardziej stylowe środowiska – fashionistów oraz osoby, które lubią eksperymentować z nowinkami kulinarnymi. Teraz ma szansę stać się najmodniejszym zjawiskiem również w Polsce!

Co to jest bubble tea?

Początki bubble tea to lata osiemdziesiąte ubiegłego wieku. Dziś trudno uwierzyć, że swoją karierę zaczęła jako napój sprzedawany na straganie na nocnym bazarze w Tajpej (obecnie istnieje ponad 8000 barów serwujących bubble tea i to na samym tylko Tajwanie). Wkrótce potem bubble tea stała się absolutnym przebojem także w Nowym Jorku, Los Angeles, Kanadzie, Australii i całej Azji.

Bubble tea to drink przygotowywany na bazie naturalnej, czarnej lub zielonej, herbaty z dodatkiem pysznych aromatów owocowych lub mleka oraz umieszczonych na dnie wyjątkowych perełek tapioki. Perły tapioki (zwane pieszczotliwie „Boba”) przypominają w smaku żelowe misie; zawierają przepyszną nutę karmelową, a do tego przenikają smakiem samej herbaty. Bubble tea można podawać na ciepło lub zimno w przezroczystych opakowaniach, dzięki czemu „Boba” są wyraźnie widoczne na dnie kubka.

Kubki z bubble tea są szczelnie zamykane za pomocą specjalnego plastikowego wieczka, które skutecznie zapobiega wylewaniu się napoju. Dlaczego? Na Tajwanie bubble tea najczęściej zamawiana jest na wynos, a następnie przewożona na skuterach. Bubble tea podawana jest z kolorową szeroką słomką, która pozwala z łatwością smakować znajdujące się na dnie kubka perełki tapioki.

Nieskończoność i różnorodność smaków bubble tea!

Bubble tea w warszawskim Bubbleology, podobnie jak w Londynie, podawana będzie w wielu wariacjach smakowych. Napoje na bazie owocowych dodatków przygotowane z zielonej lub czarnej herbaty będą występować w następujących smakach:

Mango Marakuja Truskawka Biała brzoskwinia Imbir Kumkwat Jabłko Liczi

Mleczna bubble tea przypominająca bardziej milkshake’i serwowana będzie w następujących wariantach: Assam Matcha Jaśmin Taro Melon Kawa mokka Migdał Kakao Wanilia Melon Papaja Bubble tea przygotowana w warszawskim barze Bubbleology w wersji medium kosztować będzie 12,90 zł., a wersji large – 14,90 zł.

***

Pierwszy bar Bubbleology został otwarty przez Assada Khana w sercu wyznaczającego trendy Soho, przy ul. Rupert Street, w kwietniu 2011 r. Wydarzenie okazało się niezwykłym sukcesem w historii tej kultowej dzielnicy,a towarzyszyły mu ogromne kolejki. W ciągu 10 dni sprzedano aż 8000 kubków bubble tea.

W czerwcu 2011 r. na fali popularności Bubbleology rozpoczęła współpracę z Harvey Nichols, modowym domem handlowym otwierając punkt w londyńskiej dzielnicy Knightsbridge, a następnie uruchomiając pop-up stores w jego filiach w Dublinie oraz w trzech najważniejszych miastach Wielkiej Brytanii – Manchesterze, Leeds oraz Edynburgu. W 2012 r. Bubbleology planuje otwarcia kolejnych barów, również poza granicami Wielkiej Brytanii.

Bubbleology jest jedną z ulubionych marek na Tajwanie, a pierwszy lokal na Soho stał się atrakcją turystyczną dla Tajwańczyków odwiedzających Londyn i Europę. Założyciel Bubbleology, Assad Khan jest powszechnie znany

w Wielkiej Brytanii, a sukces Bubbleology przyczynił się znacząco do wypromowania tożsamości kulturowej Tajwanu w Wielkiej Brytanii i innych krajach.

Bubbleology, ul. Chmielna 26, Warszawa


POLECANE KSIĄŻKI