Żółty przewodnik Gault&Millau w Polsce

W listopadzie na naszym rynku pojawił się pierwszy i jak dotąd jedyny przewodnik, który wziął pod lupę ponad 600 restauracji z całego kraju – Gault&Millau Polska 2015. Niezależni i anonimowi inspektorzy ocenili polskie restauracje posługując się uniwersalną dla wszystkich Państw skalą ocen. Przejechali kraj wzdłuż i wszerz, wybrali najlepsze, które spełniają wyśrubowane normy.|W listopadzie na naszym rynku pojawił się pierwszy i jak dotąd jedyny przewodnik, który wziął pod lupę ponad 600 restauracji z całego kraju – Gault&Millau Polska 2015. Niezależni i anonimowi inspektorzy ocenili polskie restauracje posługując się uniwersalną dla wszystkich Państw skalą ocen. Przejechali kraj wzdłuż i wszerz, wybrali najlepsze, które spełniają wyśrubowane normy.|W listopadzie na naszym rynku pojawił się pierwszy i jak dotąd jedyny przewodnik, który wziął pod lupę ponad 600 restauracji z całego kraju – Gault&Millau Polska 2015. Niezależni i anonimowi inspektorzy ocenili polskie restauracje posługując się uniwersalną dla wszystkich Państw skalą ocen. Przejechali kraj wzdłuż i wszerz, wybrali najlepsze, które spełniają wyśrubowane normy.
Pojawienie się na naszym rynku „żółtego przewodnika” to wydarzenie bez precedensu. Poza Polską jest wydawany tylko w dziewięciu państwach. Wojciech Modest Amaro, którego Atelier jest jedyną restauracją w kraju wyróżnionego Gwiazdką Michelin, został okrzyknięty przez przewodnik Gault&Millau Polska Szefem Roku 2015. Amaro jest przekonany przekonany, że kulinarną rewolucję mamy już za sobą. „Dokonaliśmy zmiany w naszym myśleniu, w podejściu do produktów, do  gotowania – teraz jest czas progresu, podnoszenia kwalifikacji, świadomości, czas edukowania młodego pokolenia i dbania o to, co już mamy”. Przeciętny Kowalski odwiedza restaurację kilka razy w miesiącu, za każdym razem zostawia w niej od 20 do 40 zł. Największą grupę klientów stanowią ludzie młodzi 18-24-latkowie – tak wynika z badań OpenCard 2014.  Aż 26 procent badanych wybiera restauracje polecane przez znajomych, a 16 procent sugeruje się opiniami publikowanymi w Internecie. Coraz większą siłę rażenia zyskują kulinarne przewodniki, które najczęściej polecają miejsca według wybranego klucza. Polacy przestali jeść, zaczęli się odżywiać. Doceniają jakość jedzenia, jego walory  estetyczne, wygląd miejsca, w którym goszczą, obsługę. Rozmawiamy i piszemy o tym,  co jemy, gdzie jemy. Zmiana kulinarnej świadomości, a raczej narodzenie kulinarnej świadomości konsumenta to proces powolny, ale już nieodwracalny. mat.pras.

reklama