Ćwicz uważność smakując czekoladę

fot.123rf

Jeśli uważnie czytasz „Sens”, pewnie już wiesz, jakie korzyści dla zdrowia ma regularna medytacja. Jest jeszcze jedna dobra wiadomość – medytacja może być też pyszna.
Wybierz taki rodzaj czekolady, jakiego jeszcze nie próbowałaś, lub taki, jakiego dawno nie jadłaś. Rozpakuj ją z papierka, poczuj aromat. Odłam kawałek i przyjrzyj mu się. Niech twoje oczy go pochłoną: zobacz każdą ryskę i załamanie na powierzchni. Włóż ten kawałek czekolady do ust. Sprawdź, czy jesteś w stanie trzymać go na języku i dać mu się rozpuścić. Czekolada ma ponad 300 różnych smaków. Sprawdź, czy wyczuwasz któreś z nich. Jeśli twoje myśli odpływają, po prostu zauważ, w którą stronę poszły, a następnie przywołaj je do chwili obecnej. Kiedy czekolada zupełnie się rozpuści, połknij ją bardzo wolno i świadomie. Pozwól jej spłynąć po gardle. Powtórz to samo z kolejnym kawałkiem. Jak się czujesz? Inaczej niż zwykle? Czy czekolada smakowała lepiej, niż gdybyś ją po prostu pochłonęła w szybkim tempie?

reklama

Źródło: Mark Williams, Danny Penman, „Mindfulness. Trening uważności”, Samo Sedno 2014

 

Artykuł pochodzi z archiwum magazynu SENS

ZOBACZ AKTUALNE WYDANIE »