Psychologia Styl Życia Seks Parenting Moda i uroda Zdrowie Przepisy Kultura Rozwój

fot.123rf
31 maja 2016 in Psychologia by redakcja

Jak cieszyć się życiem i odzyskać energię do działania? Dbając o swoje ciało i umysł!

Nieustannie gdzieś pędzisz, dzień po dniu, bez ustanku. Pragniesz realizować się w pracy, w życiu prywatnym i czerpać z życia garściami. Bywa, że jednak mimo chęci, nie jesteś w stanie cieszyć się tym, co masz, a twoja energia drastycznie spada. Dlaczego tak się dzieje i jak możesz to zmienić?

Mimo twoich ogromnych starań, stale czujesz się zmęczony i masz mniej motywacji do działania niż kiedyś. Myślisz, że to z powodu niewystarczającej ilości snu, więc w jeden dzień kładziesz się spać wcześniej niż zwykle. To jednak nie pomaga, a ty czujesz się coraz gorzej, co odbija się na jakości twojej pracy, wydajności, a nawet życiu osobistym, gdy nie masz sił na aktywności, które do tej pory dawały ci satysfakcję. Zaczynasz się wówczas zastanawiać, gdzie leży problem. Być może nie trzeba szukać go daleko. Najczęstszym źródłem takiego stanu rzeczy jest to, że zapominasz zadbać o swoje ciało i odpowiedni dla niego odpoczynek. Wymaga ono jednak regeneracji i właściwego traktowania, aby twoje życie stało się w pełni zadowalające. – Wprowadzenie do codzienności nawyków, które pozwolą w sposób właściwy dbać o ciało, spowoduje, że odzyskasz motywację do działania – mówi Anita Michalska, coach i trener osobisty.

Idea zarządzania energią została dogłębnie przedstawiona przez Tony’ego Schwartza w książce „Taka praca nie ma sensu”. Autor pokazuje w swojej publikacji, w jaki sposób ignorujesz swoją potrzebę równowagi na 4 poziomach: fizycznym, emocjonalnym, umysłowych i duchowym. Tylko sprawne zarządzanie wszystkimi energiami da ci szczęście i przywróci utraconą motywację.

Jak odzyskać balans?

Oto kilka wskazówek, które pozwolą ci od nowa zacząć cieszyć się życiem, a wprowadzane sukcesywnie spowodują, że przemęczenie zniknie, jak ręką odjął!

  1. Pamiętaj, aby pracować z przerwami – najlepiej robić je co 90-120 minut. Jak pokazują badania, jest to maksymalny czas, kiedy człowiek jest w stanie intensywnie koncentrować się na danym zadaniu.
  2. Będąc w pracy, nie zapominaj też o bardzo istotnej kwestii – jedzeniu regularnych posiłków co 3-4 godziny, które dodadzą ci energii do dalszej pracy. Przypominamy, że najważniejszym posiłkiem dnia jest śniadanie! Nawet jeśli nie masz czasu zjeść wartościowego dania w pracy, postaw na zdrowe przekąski.
  3. Twoje ciało potrzebuje odpoczynku tak samo jak umysł, powinieneś zatem spać co najmniej 7-8 godzin na dobę. Jeśli budzisz się w nocy, zapisuj koniecznie myśli, które zakłócają sen – wtedy będzie ci łatwiej ponownie zasnąć. Przed samym zaśnięciem natomiast nie oglądaj telewizji ani nie słuchaj negatywnych wiadomości, które wywołują w tobie niepokój.

Strony: 1 2


Orange Love – nowy pakiet, nowe możliwości

„All you need is love” – śpiewali w latach 60. członkowie zespołu The Beatles. Tym hasłem Orange Polska wychodzi dziś naprzeciw potrzebom konsumentów, prezentując pakiet ...

Marcowy numer „Zwierciadła” w promocyjnej cenie!

Specjalna promocja na numer marcowy w wersji pdf: 2,90 PLN zamiast 9,99 PLN!
zamknij [x]

POLECANE KSIĄŻKI