Jak wyciągać dobre wnioski ze swojej pracy?

fot.123rf

Załóż dziennik refleksji. Staraj się podsumowywać w nim ważne sytuacje zawodowe.
Załóżmy, że wykonujesz pracę, która wymaga od ciebie raz na jakiś czas poprowadzenia spotkania bądź publicznej prezentacji przed innymi pracownikami czy partnerami biznesowymi. Chcesz się w tym zakresie rozwijać i doskonalić. Możesz po każdym takim wystąpieniu poddać swoje działanie refleksji. Podobnie jeśli np. chcesz poprawić relacje z członkami zespołu, którym zarządzasz, albo jako menedżer bardziej ich motywować. Wtedy każde spotkanie z zespołem lub inny rodzaj interakcji i współpracy będzie bardzo dobrą okazją, by zadać sobie kilka pytań:

reklama

  • Co poszło dobrze?
  • Z czego jestem szczególnie zadowolona (za co bym się pochwaliła)?
  • Co (które elementy) poszło źle?
  • Co następnym razem mogę zrobić inaczej?
  • Z kim mogę porozmawiać, od kogo uzyskać kilka pomocnych wskazówek?
  • Co zmienię, co zrobię inaczej (jak?) następnym razem?

Dr Joanna Heidtman psycholog i socjolog, doradca i coach, wykłada na SWPS i w ICAN Institute. Publikuje na stronach Blogosfery Liderów Harvard Business Review Polska. Współprowadzi firmę konsultingową Business Doctors.

Artykuł pochodzi z archiwum magazynu SENS

ZOBACZ AKTUALNE WYDANIE »