Jak wypracować swoją markę?

fot.123rf

Twoja marka osobista decyduje o tym, czy postrzegana jesteś jako profesjonalna i wiarygodna, czy nie. Oparta jest na wartościach i relacjach z innymi. Oto pytania, które pozwolą ci ją rozpoznać i dalej rozwijać:
Kim jestem? Zastanów się i zapisz swoje wszystkie talenty, umiejętności, możliwości, zasoby osobiste, wiedzę, wykształcenie, doświadczenie. To twój kapitał, na którym możesz budować markę osobistą.

reklama

Jakie wartości są dla mnie najważniejsze? Pamiętaj, by były szczere, prawdziwe – reprezentowały to, w co naprawdę wierzysz. Wartości dla ciebie ważne przyciągną ludzi, dla których one też są ważne. Ale muszą być autentyczne. Spisz je.

Komu mogę/chcę pomóc? Zastanów się, z kim chciałabyś pracować, komu możesz pomóc – bo po prostu to potrafisz. Bądź hojna, dziel się wiedzą, bierz udział w dyskusjach, spotykaj się. Ty pracujesz nad swoją marką, ale to inni zdecydują, ile jest warta.

Jak mogę pomóc? Zastanów się, kto się będzie do ciebie zgłaszał i z jakim oczekiwaniem wobec ciebie. Spisz potencjalne możliwe rozwiązania.

Jak mogę o tym opowiedzieć? Jesteś bohaterką swojej własnej opowieści, zastanów się więc, w jaki sposób ludzie dowiedzą się o tobie, o tym, kim jesteś. Jaka jest twoja opowieść, która przekaże wiedzę, ale i wzbudzi emocje? Gdzie możesz o tym opowiedzieć? (Znajomi? Portale społecznościowe? Oferty biznesowe?)

Czytaj więcej: Personal branding. Ty jesteś marką.

Dr Joanna Heidtman psycholog i socjolog, doradca i coach, wykłada na SWPS i w ICAN Institute. Publikuje na stronach Blogosfery Liderów Harvard Business Review Polska. Współprowadzi firmę konsultingową Business Doctors.

Artykuł pochodzi z archiwum magazynu SENS

ZOBACZ AKTUALNE WYDANIE »