Jak zwiększyć poczucie szczęścia – ćwiczenia

fot.123rf

Ćwiczenia, tak jak każda nowa rzecz w życiu, mogą być początkowo trochę niewygodne, jednak zachęcam, aby przez tydzień wytrwać w ich wykonywaniu. Każda zmiana początkowo jest dla nas niekomfortowa, ale im więcej i częściej będziemy wykonywać daną rzecz, tym łatwiej przejdzie ona w nawyk. Podobnie jest ze szczęściem.

reklama

Ćwiczenie 1: Prowadzenie dziennika wdzięczności

Codziennie wieczorem zastanów się przez chwilę za co jesteś wdzięczny, co doceniasz w swoim życiu. Może jest to praca, która pozwala Ci się realizować, może obecność ważnej dla Ciebie osoby. Zapisz trzy rzeczy w swoim notesie.

Badania pokazują, że wyrażanie wdzięczności podnosi poczucie własnej wartości, hamuje gniew i poczucie krzywdy. Co więcej, zbliża nas do innych ludzi i pomaga uzyskać wsparcie w trudnych sytuacjach.

Ćwiczenie 2: Co dobrego się dziś wydarzyło?

Zastanów się co dobrego spotkało Cię danego dnia. Być może dobrze poradziłeś sobie z jakimś zadaniem, być może znalazłeś wyjście w trudnej sytuacji, być może zachowałeś spokój w stresującej sytuacji, może ktoś dał Ci kwiaty albo był dla Ciebie miły. Pomyśl przez chwilę co dobrego przyniósł dany dzień. Zapisz trzy rzeczy w swoim notesie. A następnie przy każdym zdarzeniu zapisz dlaczego tak się stało?

Np. Koleżanka pomogła mi przygotować prezentację, ponieważ jestem osobą, którą wspierają inni ludzie.

Każde z tych ćwiczeń to zachęta do zmiany podejścia do życia. Zamiast skupiać się na tym co nam nie pasuje, czego mamy za mało, można zacząć dostrzegać rzeczy dobre, wartościowe, które są obecne w naszym życiu. Bo szczęście to nie tylko to co życie nam daje, ale także to czego nie zabiera.

Karolina Wicenciak: coach szczęścia, trener, psycholog, praktyk i mistrz NLP. Od 10 lat zajmuje się rozwojem ludzi. Prowadzi szkolenia biznesowe. Autorka licznych artykułów na temat szczęścia i jakości życia. www.coachingpozytywny.pl