Kiedy dopada cię zmęczenie

fot.123rf

Co zrobić, gdy dopada Cię senność i zmęczenie? Przeczytaj kilka prostych porad.
Postaraj się wyjść choć na kilka minut na świeże powietrze. Najlepiej wybierz się do parku lub nad rzekę. Przejdź się wolnym krokiem wzdłuż alejki lub linii brzegowej. Nie myśl o rzeczach, które masz do zrobienia i nie analizuj tego, co było. Skup się na chwili obecnej. Wsłuchaj się w świergot ptaków i ruch uliczny, poprzyglądaj się przechodniom i drzewom. Możesz przysiąść na ławce i zamknąć oczy. Powiedz sobie, że nic nie musisz i nigdzie się nie śpieszysz.

reklama

W pracy rób krótkie przerwy, choćby tylko po to, by zaparzyć sobie herbatę. Zamiast pisać do koleżanki e-maila, przejdź się do niej i przekaż jej wiadomość osobiście – zmiana miejsca i rozprostowanie kości dobrze ci zrobią.

Zafunduj sobie przynajmniej osiem godzin ciągłego snu. Przewietrz pokój, zmień pościel na nową, zasuń żaluzje, a co najmniej trzy godziny przed snem zjedz ostatni posiłek. Połóż się spać przed północą, a jeśli możesz – przed 22, wtedy organizm najlepiej się zregeneruje.

Nie masz siły, by przygotować sobie pełnowartościowy posiłek? Zamiast zamawiać pizzę, zadzwoń do baru sałatkowego albo wyskocz po sushi – ciężkostrawne jedzenie tylko obciąży twoje ciało i umysł.

Pamiętaj, by w okresie osłabienia wspomagać się witaminami, zwłaszcza witaminą C. Możesz skorzystać z preparatów z acerolą, która zawiera lewoskrętną witaminę C w postaci naturalnie występującej w przyrodzie. Pamiętaj też o magnezie i selenie – dzięki nim nie doświadczysz ubocznych skutków stresu. Jedz jak najwięcej owoców i warzyw, bogatych w cenne składniki odżywcze.

Postaw na spokojne ćwiczenia, które nie wyczerpią do końca twoich sił witalnych, ale wyciszą i wprowadzą w stan harmonii. Oprócz polecanego przez nas qigongu, możesz też wybrać się na jogę, tai-chi lub popływać. Zobaczysz, że łagodny ruch zrelaksuje twoje ciało, a umysłowi da chwilę wytchnienia.

Wybierz się na masaż. Do wyboru masz całe mnóstwo: od klasycznego, refleksologii, po lomi-lomi, shiatsu czy masaż gorącymi kamieniami. Zrelaksuje cię tak, że nawet nie zauważysz, kiedy zdrzemniesz się pod wpływem dotyku masażysty.

Nie masz czasu na masaż? Włącz śmieszny filmik na youtube albo porozmawiaj z kimś pozytywnie usposobionym. Dawka zdrowego, płynącego z brzucha śmiechu odstresuje cię i zapewni naturalny masaż narządów wewnętrznych.

Jak sobie radzić ze zmęczeniem i zadbać o życiową energię: zobacz więcej w artykule Qi – twoja życiowa siła. Jak ją wzmocnić?

Artykuł pochodzi z archiwum magazynu SENS

ZOBACZ AKTUALNE WYDANIE »