Psychologia Styl Życia Seks Parenting Moda i uroda Zdrowie Przepisy Kultura Rozwój Księgarnia Sklep Cyfrowy

Odczuwanie smutku i radości – ćwiczenie

fot.123rf
18 lipca 2016 in Psychologia by Ewa-Klepacka-Gryz
Odkryj swój indywidualny język smutku i radości.

Usiądź wygodnie. Poobserwuj swój oddech. Wyobraź sobie konkretną sytuację, która obudziła w tobie smutek. Wyświetl ją sobie przed oczami jak film na ekranie. Teraz skoncentruj się na doznaniach w ciele. Gdzie i jak czujesz smutek? Jakie to doznanie? Na przykład chłód w okolicy żołądka albo ciężar na ramionach. Teraz zrób to samo, wyobrażając sobie sytuację, która wzbudziła w tobie radość. Jeśli będziesz powtarzać to ćwiczenie przynajmniej przez dwa tygodnie, uda ci się odszyfrować swój indywidualny język smutku i radości.

Możesz zrobić też dodatkowe ćwiczenie. Koncentrując się na doznaniu smutku, np. ciężarze w ramionach, poczuj, jaki ruch chciałoby wykonać twoje ciało. Może poczujesz potrzebę objęcia się ramionami? Wykonaj ten ruch. Teraz pomyśl, jak ten kojący ruch mogłabyś zamienić na konkretne zachowanie? Może powinnaś bardziej o siebie zadbać na co dzień? Chodzić cieplej ubrana, regularnie się masować?


Jak utrzymać wakacyjny nastrój przez całe lato?

Okres urlopowy zaczął się na dobre, choć niestety, rzadko spędzamy całe wakacje na wyjeździe. Przez większą część lata chodzimy do pracy próbując poczuć wakacyjny klimat ...

Recepta na lęk? „Pokochaj swoje serce”

„Życie jest zaskakująco proste, gdy przestajemy je komplikować.” mówi Dagmara Skalska w swojej najnowszej książce „Pokochaj swoje serce” i przedstawia sposób na pokonanie lęku.
zamknij [x]

POLECANE KSIĄŻKI