Naukowcy z University of California postanowili zbadać, czy kobiecy urok ma wpływ na przebieg negocjacji biznesowych.
- Kobiety, które potrafią dobrze negocjować, mają konkretną umiejętność - potrafią znaleźć postawę pomiędzy siłą a ciepłem - mówi prof. Laura Kray. - Można powiedzieć, że one flirtują. Nie są to jednak jawne zaloty, raczej autentyczne bycie zalotną bez poważnych zamiarów.
Badania wykazały, że kobiece sygnały flirtu w mężczyznach wywołują zaufanie. Kobiety posiadające i używające swojego uroku zostały ocenione jako bardziej skuteczne w negocjacjach przez swoich partnerów biznesowych. W większości osiągnęły to, co zamierzały, a grupa 20 proc. flirtujących kobiet uzyskała nawet więcej, niż planowała. Te kobiety powiedziały, że dobrze się bawiły, pozostając jednocześnie bardzo racjonalne. Według mężczyzn właśnie to budziło u nich zaufanie, a flirt sprawił, że zobaczyli je jako atrakcyjne i sympatyczne. Końcowy wynik - przystali na ich warunki.
Tymczasem mężczyźni, wykorzystujący swój urok nie byli uważani jako skuteczni. Zbadano ten fakt na sprzedawcach samochodów. Podczas eksperymentu ci, którzy flirtowali, byli postrzegani jako zabawni i przyjaźni, ale zostali ocenieni jako nieprofesjonalni. Nie przełożyło to się dobrze na wyniki ich sprzedaży.
Źródło: University of California - Berkeley Haas School of Business
Jak flirtować? - 6 wskazówek - TUTAJ