Jaki jest twój kolor? Psychologia kolorów

123rf.com

Psychologia kolorów to nasza zewnętrzna odpowiedź na nasze wewnętrzne stany. Każdy kolor coś wyraża, odzwierciedla nastrój, uczucia i emocje, a nawet stymuluje układ nerwowy czy pełni role społeczne.
Tematyka kolorów i jej psychologiczne analizy jest uniwersalną wiedzą, częściowo uzależnioną od pochodzenia kulturowego i lokalnych tradycji czy religii. Wystarczy poszperać w historii i poszukać kulturowych znaczeń barw aby upewnić się, że nie jest to wymysł tylko współczesnych.

Kolor odzwierciedla tęsknoty i chwilowe nastroje, ukryte w głębinach podświadomości. Jest najsilniejszym elementem stroju, a także sprzedawcą naszej kondycji psychicznej, humoru i stanu ducha. Podświadomie używamy go, aby wyrazić siebie! Jest naszym odkrytym Ja dla wszystkich wokół nas.

Kolory zazwyczaj dzielimy na : ciepłe, zimne i neutralne. Ciepłe to czerwony, pomarańczowy, żółty i różowy. Zimne to niebieski, fioletowy i zielony. Neutralne to biel, czerń, brązy i szarości.

  • Czerwień jest „królową kolorów”. Według badaczy w największym stopniu wpływa na ludzką psychikę. Jest kolorem odwagi, pewności siebie i miłości. Ci, którzy „ją noszą” mają silny charakter, dużo energii oraz wiele ambicji chęci władzy.
  • Pomarańczowy to kolor ekstrawagancji, radości,optymizmu, kreatywności, ciepła i energii. To siła, która pcha do celu. Pomarańczowy odpowiada za pozytywne myśli i przywraca wiarę w siebie.
  • Żółty to znak firmowy optymisty, duszy towarzystwa o pogodnym usposobieniu, bystrości umysłu, uśmiechniętego i zadowolonego z życia, który samym kolorem przyciąga szczęście.
  • Róż kojarzony jest z kobiecością, pewnością siebie, skłonnością do ryzyka, uczciwością i – zabarwioną lekką nutką infantylizmu – wrażliwością.