1. Zwierciadlo.pl
  2. >
  3. Psychologia

O czym myślą mężczyźni? - badania

fot.123rf
fot.123rf
Stereotyp o tym, że mężczyźni niemal myślą tylko o seksie został obalony. Naukowcy z Ohio State University ogłosili, że myślą oni również o jedzeniu i spaniu. Wyniki badań wskazują, że mężczyźni częściej niż kobiety myślą w ogóle o potrzebach biologicznych.

To nieprawda, jak mniemano, że mężczyźni myślą o seksie co 7 sekund. - To niesamowite, że ludzie wierzą w tego typu statystyki - powiedział dr Terri Fisher, profesor psychologii z Ohio State University, główny autor badania.

W badaniu za pomocą ankiet śledzono myślenie studentów codziennie przez tydzień. Powiedziano im, aby liczyli myśli o aktywności seksualnej każdego rodzaju, fantazjach erotyczne i obrazach, wspomnieniach seksualnych i wszelkie bodźcach pobudzających. A także myśli o jedzeniu, które obejmowały żywność, głód, zachcianki, przekąski lub gotowanie oraz myśli o śnie, drzemkach, pójściu spać lub potrzebie odpoczynku. Pytania dotyczące jedzenia i snu zostały zaprojektowane w celu zamaskowania prawdziwych intencji badań, które koncentrowały się na seksualnych. Wyniki dostarczyły jednak ważnych informacji na temat różnic w sposobie ogólnego myślenia wśród mężczyzn i kobiet.

Okazało się, że średnia liczba myśli młodych mężczyzn o seksie wyniosła prawie 19 dziennie. Młode kobiety miały 10 myśli o seksie w ciągu dnia. Mężczyźni pomyśleli o jedzeniu 18 razy a o spaniu - 11. Kobiety: o jedzeniu - 15, a o spaniu - 8.

- Wydaje się, że różnica płci determinuje nie tylko myśli o seksie, ale również myślenie o śnie i pożywieniu - powiedział Fisher. - Jasne jest to, że kobiety mniej myślą o potrzebach biologicznych. Różnica między kobietami a mężczyznami w częstotliwości myślenia o seksie jest podobna do myśli o spaniu czy jedzeniu. Pośród ankietowanych nie było kobiety, która ani razu w ciągu dnia nie pomyślałaby o seksie.

Źródło: Ohio State University

Share on Facebook Send on Messenger Share by email
Autopromocja
Autopromocja

ZAMÓW

WYDANIE DRUKOWANE E-WYDANIE
  • Polecane
  • Popularne
  • Najnowsze